بهداشت دهان و دندان و مینی اسکرو
نوشته شده توسط : رعنا

دندان یکی از مهمترین فاکتور ها در زیبا تر به نظر رسیدن صورت است. اگر می‌خواهید دندان های تمیز و مرتبی داشته باشید باید علاوه بر رعایت کامل بهداشت دهان و دندان در صورت نیاز ارتودنسی نیز انجام دهید. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول بهداشت دهان و دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی در مورد مینی اسکرو ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی

با نگاه کردن در آینه می توانید متوجه شوید که بریس ارتودنسی و تمام اجزای آن طوری هستند که باعث به دام افتادن و گیر کردن مواد غذایی می شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با یک مسواک زدن ساده و نخ دندان کشیدن، دندان ها را تمیز می کردید. اما اکنون تمیز کردن بریس ها را نیز باید به فرآیند شستشو اضافه کنید. بعد از مصرف هر وعده غذایی، دندان های شما و صد البته بریس ها کثیف می شوند و خطر پوسیدگی دندان هایتان بیشتر خواهد بود.

همه چیز را در مورد ارتودنسی رنگی بدانید.

بنابراین رعایت بهداشت و پیروی از دستورالعمل های متخصص ارتودنسی دندان در طی درمان از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت تمیز نبودن دندان ها و براکت ها، آسیب دائمی و جبران ناپذیری به مینای دندان وارد می شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسیدگی می شوند، سپس با التهاب لثه و تحلیل آن مواجه می شوید. و در نهایت مشکلات شما بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که شاید دندان خود را از دست دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی تک فک اینجا کلیک کنید.

تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده در روز های اول شروع درمان

نظافت و مراقبت از براکت های ارتودنسی فقط در روز های اول کمی دشوار به نظر می رسد. اما بعد از گذشت چند روز و با عادت کردن به  حضور براکت ها در دهان به این نتیجه می رسید که، تمیز کردن دندان ها با براکت های ارتودنسی کار چندان دشواری هم نیست. مسواک زدن و رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده تنها  قدری زمان بر است و نیازمند صبر، حوصله و مسئولیت دارد..

همچنین درمورد ارتودنسی بدون سیم بیشتر بدانید.

مینی اسکرو ارتودنسی

اسکرو یا (screw) در انگلیسی یعنی پیچ. و مینی اسکرو یعنی یک پیچ کوچک و نسبتا ریز. این اسکرو در دندانپزشکی به یک پیچ فلزی کوچک گفته می شود که از طریق لثه به داخل استخوان فک وارد می شود تا به عنوان یک لنگر برای کمک به حرکت دندان هایی که وضعیت نامناسب و کجی دارند عمل کند. برخی از افراد به آن ها را میکرو پیچ، مینی ایمپلنت یا دستگاه لنگر موقت ارتودنسی (TAD) نیز می گویند. عمده استفاده از این پیچ ها کمک به بالا رفتن دندان هایی است که بلند هستند یا از خط لثه فاصله گرفته اند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا دلایل استفاه از مینی اسکرو را به شما بگوییم و علاوه بر آن خواستیم تا با اهمیت رعایت اصول بهداشتی دهان و دندان بیشتر آشنا شوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: