ارتودنسی و نامرئی و هر آنچه لازم است تا درمورد آن بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از روش های درمان ارتودنسی مخصوص افرادی است که با ظاهر دستگاه های ارتودنسی مشکل دارند و نمی‌خواهند آنها در دهانشان معلوم شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامعی را درمورد ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر برای منظم شدن دندان هایتان دوست ندارید از سیم و براکت ثابت ارتودنسی کمک بگیرید یک پیشنهاد ویژه برای شروع درمان برایتان داریم. شما می توانید بدون اینکه سیم یا براکت ثابت و دردسرساز ارتودنسی را تحمل کنید، از الاینرهای ارتودنسی نامرئی که کاملا متحرک و شفاف هستند استفاده کنید بدون اینکه کسی متوجه شود شما در حال درمان ارتودنسی هستید و یا مشکلی تجربه کنید.

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

مراحل ارتودنسی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

  • ویزیت و معاینه تخصصی: برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.
  • اسکن دهان و دندان
  • گرفتن قالب از دندان ها: اگر از دستگاه اسکنر ارتودنسی نامرئی استفاده نشود، ممکن است از دندان های شما قالب بگیرند. به این فرآیند گرفتن ایمپرشن گفته می شود. در این روش خمیر مخصوصی داخل یک تری یا قالب دندانی ریخته شده و پس از آن تری روی دندان ها قرار می گیرد. قالب گرفته شده از دندان های شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاینرهای شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در این بخش از مراحل ارتودنسی نامرئی، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسکن و چاپگر 3 بعدی الاینر داشته باشد، الاینرها را در مطب برای شما خواهد ساخت)
  • ساخت الاینرهای شفاف
  • استفاده از الاینرهای شفاف
  • اتمام مراحل ارتودنسی و استفاده از ریتینر

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی دندان  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و تقریبا تمام گفتنی ها را درمورد ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: