کامپوزیت و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از پرکاربرد ترین روش ها برای ترمیم و زیباسازی دندان ها و طرح لبخند است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با کامپوزیت دندان و کاربرد های مهم آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

اگر از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید و هنگام صحبت کردن و لبخند زدن دوست ندارید کسی متوجه ایرادات دندان هایتان شود، اتصال کامپوزیت ونیر دندان یکی از بهترین گزینه ها برای رفع مشکلتان است. این روش موجب زیباتر شدن لبخندتان می شود و کمک می کند با اعتماد به نفس بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ طوری که هنگام صحبت کردن از درخشیدن دندان ها در صورتتان لذت می برید.

اگر بخواهیم در قالب یک مثال کامپوزیت را تعریف کنیم باید بگوییم، این روش مانند هنر مجسمه سازی است. در اینجا دندانپزشک مانند مجمسه ساز عمل می کند و با استفاده از مواد کامپوزیت، دندانها را شکل و فرم می دهد.

اما کامپوزیت چگونه به برطرف کردن زشتی های دندان می پردازد؟ دندانپزشک در اجرا کامپوزیت از مواد مخصوصی برای فرم و شکل دهی دندان ها استفاده می کند که برای ماندگاری مواد بر روی دندان از نور ماورابنفش کمک می گیرند. بعد از اتمام کار دندان های زیبا، سفید رنگ و کاملا مرتب ظاهر می شود که هر فردی هنگام روبرو شدن با دندان های شما از زیبایی آن شگفت زده خواهد شد.

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر یکی از بهترین انواع کامپوزیت است که زیبایی بسیاری به دندانهای شما می بخشد. کسانی که دچار فاصله بسیار در بین دندان های جلویی هستند و یا دندان های جلویی‌شان ترک خورده است، از این روش برای زیبایی و تغییرات قابل توجهی استفاده می کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص کامپوزیت ونیر سفید کردن دندان ها است؛ بدون این که نیاز باشد دندان ها تراشیده شود.

جنس ونیر کامپوزیت ها از همان مواد همرنگ دندان است که برای پر کردن دندان ها از آن ها استفاده می شود. در حالت کلی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر ها با هم تفاوت هایی دارند برای مثال هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت ها معمولا از قیمت لمینت کمتر است.

مواد کامپوزیتی دارای جنس و رنگ متفاوتی بوده و دارای دوام و استحکام متفاوتی نیز هستند. بنابراین برای اینکه کار زیبایی و ترمیم دندان شما دارای نتیجه مطلوب و دلخواهی باشد و همچنین استحکام و زیبایی در دندان ایجاد شود بهتر است از موادی که توسط شرکت‌های معتبر دندانپزشکی  ساخته می‌شوند استفاده کنید.

سخن آخر

کامپوزیت ها به جزء ونیر کامپوزیت کاربرد های گسترده ای در زمینه دندانپزشکی دارند که در این مطلب نمی‌رسیم همه آنها را بررسی کنیم. شما می‌توانید با تحقیق کردن درباره کاربرد کامپوزیت در دندانپزشکی اطلاعات خود را بالا ببرید و بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: