ارتودنسی و مراقبت از ارتودنسی متحرک
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که در مقالات پیشین گفته شد، ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و بسیاری از افراد در سراسر دنیا در حال استفاده از این درمان هستند. امروز در این مطلب علاوه بر این  که قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و مراقبت از ارتودنسی متحرک آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارتودنسی

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

نصب دستگاه

یک سری وسیله و ابزار وجود دارند که ما برای منظم کردن دندان‌های شما، از آن‌ها استفاده می‌کنیم. به این وسایل معمولاً “دستگاه ارتودنسی” گفته می‌شود. شفاف بگوییم که بدون این دستگاه‌ها، ما عملاً نمی‌توانیم دندان‌های شما را منظم و مرتب کرده، یا تغییری در موقعیت آن‌ها ایجاد کنیم.

درمورد هزینه ارتودنسی پنهان بیشتر بدانید.

مراقبت از ارتودنسی متحرک

نحوه تمیز کردن پلاک متحرک ارتودنسی یک تفاوت بین ارتودنسی ثابت و متحرک است. پلاک های متحرک بسیار آسان تمیز می شوند. رعایت بهداشت پلاک ها ارتودنسی متحرک بسیار آسان تر از براکت های ارتونسی ثابت است. چون به راحتی می توانید آنرا از دهان خارج کرده و اقدام به تمیز کردن آن کنید.  رعایت بهداشت دهان و دندان نیز با داشتن پلاک ها ارتودنسی متحرک آسان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی اقساطی اینجا کلیک کنید.

در این بخش با اصولی که حتما باید برای تمیز کردن پلاک متحرک ارتودنسی حتما رعایت کنید آشنا خواهید شد. کسی که اینویزیلاین یا سایر الاینرهای نامرئی دارد حتما باید جهت حفظ بهداشت دهان و دندان در طی ارتودنسی این نکات را رعایت کند.

تمیز کردن  پلاک متحرک ارتودنسی باید تبدیل به یک عادت برای شما شود. روزانه دو بار این پلاک ها را تمیز کنید. می توانید زمانی که خودتان مسواک می زنید اقدام به تمیز کردنشان کنید. هر دو الاینر یا پلاک خود را با دقت و به یک اندازه به آرامی تمیز کنید.

درمورد دندانپزشکی بارداری نیز بیشتر بدانید.

به محض اینکه آن ها را برداشتید با آب تمیز آن ها را شستشو دهید. دقت کنید که هیچکاه بدون آبکشی اینویزیلاین ها، آن ها را دوباره روی دندان ها قرار ندهید. زیرا حاوی بزاق دهان شما و باکتری ها هستند که گذاشتن دوباره آن ها بدون آبکشی باعث می شود باکتری ها بیشتر شده، احتمال ایجاد جرم پشت دندان ها بیشتر شود و در نتیجه بوی بد دهان نیز نصیبتان می شود.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد ارتودنسی و مراقبت از ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر در کرج زندگی می‌کنید و به دنبال یک متخصص ارتودنسی در کرج می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات بیشتری را در این زمینه مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: