ارتودنسی دندان و هزینه آن، همه چیز را بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و امروزه در سراسر دنیا میلیون ها نفر در حال گذراندن طول درمان ارتودنسی هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودسنی و هزینه ارتودنسی  بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار داهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

چگونه ارتودنسی دندان ها را منظم می‌کند؟

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند.

قالبگیری دندان ها

پس از معاینه برای اغلب بیماران، فرآیند قالبگیری دندان داریم. اینکار را مخصوصاً برای بیمارانی که قصد انجام ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف دارند حتما انجام می دهیم. هدف از اینکار ساخت پلاک ارتودنسی یا پیش بینی مسیر پیشرفت درمان است. در واقع، ما با اینکار می‌خواهیم ببینم دندان‌های شما باید چطور حرکت کنند تا به حالت صاف و منظم برسند و برای اینکار چقدر زمان مورد نیاز است.

هزینه ارتودنسی دندان

تقریبا هیچ کلینیک، مطب یا حتی سایتی را پیدا نمی‌کنید که هزینه ارتودنسی دندان را به صورت دقیق عنوان کرده باشد و یا وارد جزئیات آن شده باشد. البته دلیل مشخصی دارد.

زیرا برخلاف پروسه‌های رایج دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارد)، ارتودنسی یک درمان کاملا متفاوت است که نحوه درمان از شخصی به شخص دیگر متغییر است. یعنی هیچ دو شخصی عیناً مشابه هم درمان نمی‌شوند. بنابراین ذکر تعرفه دقیق ارتودنسی بدون معاینه حضوری ممکن نیست.

چه عواملی در تعیین هزینه ارتودنسی تاثیر دارد

سوای از اینکه مشکل بیمار چیست و شدت آن چقدر است، تعدادی عوامل دیگر هستند که مستقیما روی برآورد قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارند. ما این عوامل را لیست کرده ایم و به صورت خلاصه توضیح داده ایم چرا و چطور روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

  1. شدت مشکل و یا ناهنجاری
  2. نوع مشکل و ناهنجاری
  3. سن بیمار
  4. مدت زمان ارتودنسی یا طول درمان
  5. حتی انتظارات بیمار
  6. دستگاه های بکار رفته

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم علاوه بر آشنا کردن شما با ارتودنسی و چگونگی درمان آن اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با کسب اطلاعات کافی می‌توانید بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید و جلوی بروز هر گونه پشیمانی را بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: