نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با لنت های ترمز و هر آنچه باید درمورد آن بدانید آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لنت ترمز یکی از مهمترین قطعات خودرو به شمار می‌رود. خودرو های کره ای مثل کیا و هیوندای باید دارای لنت های ترمز اصل و با کیفیت باشند. در این مقاله شما را با یکی از مهمترین لوازم یدکی هیوندای یعنی لنت ترمز بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لنت ترمز نحوه کارکرد آن

سالم بودن آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که امنیت و ایمنی شما در حین رانندگی به آن بستگی دارد. وظیفه اصلی لنت ترمز ، کند کردن یا توقف حرکت ماشین یا وسیله نقلیه (اتومبیل، کامیون، قطار، موتورسیکلت و …) است. ترمزهای وسیله نقلیه به شما این امکان را می‎‌دهد که در صورت نیاز سرعت خود را کم کرده و خودرو را متوقف کنید.

لنت‌‎های ترمز از طریق اصطکاک، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌‎کنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطکاک رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتی ترمز‎ها به صورت هیدرولیکی استفاده می‌‎شوند کولیس دو لنت را به هم فشار می‌‎دهد یا روتور در حال چرخش را فشار می‌‎دهد تا وسیله نقلیه کند و متوقف شود.

هنگامی که یک لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم می‌‎شود مقدار کمی از اصطکاک خود را به دیسک منتقل می‌‎کند و یک پوشش خاکستری بر روی آن باقی می‎‌ماند. لنت ترمز و دیسک به یکدیگر چسبیده و اصطکاک ایجاد شده خودرو را متوقف می‎کند.

انواع لنت ترمز

  1. فلزی
  2. نیمه متالیک
  3. سرامیکی
  4. لنت های ترمز ارگانیک

نشانه های خرابی لنت های ترمز

از مهمترین نشانه های خرابی و یا تمام شدن لنت ترمز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ نشانگر لنت ترمز روشن می شود
  • لرزش هنگام ترمز
  • کشیدن فرمان هنگام گرفتن ترمز
  • صدا هنگام ترمز گرفتن
  • طولانی تر برای متوقف کردن

دلایل خراب شدن لنت ترمز

خراب شدن لنت ترمز به عوامل زیادی مانند: نحوه رانندگی، محیط رانندگی و نوع لنت بستگی دارد. شایع‎‌ترین علت خرابی ترمز، بی‌توجهی مالک است. ترمزها مانند بسیاری دیگر از قطعات خودرو دارای طول عمر محدودی هستند و باید هر چند وقت یکبار از نظر سلامت بررسی شوند.

اگرچه بسیاری از مارک‎‌های لنت دارای عمر طولانی هستند اما این تخمین براساس الگوهای استاندارد رانندگی است. معمولا رانندگی شهری با توقف‌های مقطعی و ترمزهای ناگهانی همراه است. به همین دلیل طول عمر لنت نسبت به حالت استاندارد آن کمتر خواهد بود.

همچنین درمورد شیشه شوی مناسب برای هیوندای سانتافه نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید و گفته شد، لنت ترمز از مهمترین لوازم یدکی خودرو به شمار می‌رود. اگر شما خودرو کره ای سوار می‌شوید و قصد تعویض لنت ترمز آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید تا از اصلت و کیفیت قطعه مورد نظر اطمینان داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: