خنک کننده روغن موتور، هیوندای سانتافه
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را بیشتر با یکی از مهمترین قطعات کیا و هیوندای یعنی خنک کننده روغن موتور آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لوازم یدکی هیوندای سانتافه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

خنک کننده روغن موتور

خنک کننده روغن موتور یا (Oil Cool) در هر وسیله نقلیه ای یک جزء اساسی موتور است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اکثر رانندگان هرگز با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌شان میتواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند.

خنک کننده روغن موتور در واقع یک رادیاتور کوچک است که در بخش جلویی یا قدامی سیستم خنک کننده ماشین تعبیه شده است. این رادیاتور کوچک دمای روغن موتور را هنگام جریان از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده ها به طرز چشمگیری کم میکند. تمام سیستم خنک کننده موتور زمانی کار میکند که متور ماشین روشن باشد.

علائم خرابی خنک کننده روغن موتور

  1. نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن
  2. نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن
  3. وجود مایع خنک کننده در روغن
  4. وجود روغن در سیستم خنک کننده

لوازم یدکی هیوندای سانتافه

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

هیوندای سانتافه جدید جزء بهترین خودروهای شاسی بلند در جهان است. مدل 2020 این ماشین دارای فضای داخلی راحت ، ویژگی های فنی فراوان ، صرفه جویی در سوخت مناسب و همچنین سواری متعادل است. در بخش های بعدی با ویژگی های این خودرو و در خصخصویات خاص لوازم یدکی هیوندای سانتافه آشنا میشوید.

ویژگی های ایمنی این ماشین

از ویژگی های استاندارد جهت راهنمایی راننده می توان به دوربین عقب، کنترل کروز تطبیقی​​، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد و تصادف رو به جلو، تشخیص عابر پیاده، نظارت بر خواب آلودگی راننده و نگه داشتن خط اشاره کرد.

از ویژگی های ایمنی فعال موجود می توان به سنسورهای پارکینگ عقب، صفحه نمایش سر بالا، دوربین پارکینگ با محیط اطراف، نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقاطع عقب اشاره کرد.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خنک کننده روغن موتور خودرو های کره ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و یکی از بهترین خودرو های کره یعنی هیوندای سانتافه را با هم بررسی کنیم. اگر قصد خرید لوازم یدکی برای خودروی خود را دارید ولی نمی‌دانید باید آنها را از کجا تهیه کنید تا از اصلات آنها مطمئن باشید، می‌توانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کیند.





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: