عفونت دندان و روند درمان ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

عفونت درمان یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. اما ارتباط بین درمان ارتودنسی و عفونت دندان چیست؟  امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتباط بین عفونت دندان و روند درمان ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عفونت دندان

اگر عفونت دندان دارید، مراجعه به دندانپزشک در اسرع وقت برای جلوگیری از انتشار هر نوع عفونت به بافت های مجاور و سایر بخش های بدن بسیار بسیار مهم است. دندانپزشک شما احتمالاً یک آنتی بیوتیک برای کمک به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده عفونت شما تجویز می کند تا مانع از انتشار و گسترش عفونت شده و آن را درمان کند یا اینکه با عصب کشی مانع از ازدیاد و گسترش عفونت می شود. خوشخبتانه خبر خوب این است که اگر عفونت به موقع تشخیص داده شود به خوبی قابل درمان است. با علل، علائم و بهترین روش درمان این مشکل در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

عفونت دندان در واقع به معنای عفونی شدن ریشه دندان در حد فاصل بین خط لثه تا استخوان فک است. در داخل ریشه دندان بافت نرمی به نام پالپ وجود دارد و اگر این بخش مورد حمله باکتری های قرار بگیرد دچار عفونت می شود که نیازمند مداخله فوری دندانپزشکی است.

درمورد ارتودنسی دندان پیش بیشتر بدانید.

پالپ دندان در حالت عادی توسط عاج و سمنتوم در زیر خط لثه و توسط مینای دندان در بالای خط لثه محافظت می شود. چنانچه هرچیزی باعث از بین رفتن این لایه های محافظ شود، باکتری های می توانند به داخل کانال ریشه دندان و پالپ نفوذ کرده و آن جا را عفونی کنند. در این حالت گفته می شود که عفونت در پالپ یا پالپیت دندان ایجاد شده.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی اقساطی بر روی لین کلیک کنید.

درمان ریشه دندان

درمان به برگشت پذیر یا غیرقابل برگشت بودن عفونت بستگی خواهد داشت. به عبارت دیگر، شیوه درمان به میزان پیشرفت عفونت بستگی دارد. ممکن است بیمار در مراحل اولیه به دندانپزشک مراجعه کرده باشد و ممکن است زمانی که عفونت گسترش یافته به ملاقات دندانپزشک برود. در هر دو مورد درمان متفاوت است.

همچنین راجع به نقش والدین در درمان ارتودنسی نیز بیشتر بدانید.

روند درمان ارتودنسی

در این مقاله به طور کامل با روند رویش دندان دائمی آشنا خواهید شد. اگر درباره زود در آمدن یا تاخیر در رویش دندان های دائمی یا عدم رشد دندان دائمی کودکان خود سوالی دارید با خواندن این مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پیدا خواهید کرد و از همه مهمتر شما در این مقاله اهمیت درمان ارتودنسی دندان در اوایل کودکی را درک خواهید کرد.

سخن آخر

امروز در این مقاله قصد داشتیم تا شما را بیشتر با عفونت دندان و روند درمان ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: