جرم گیری دندان قبل از انجام ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهرتین روش برای درمان ناهنجاری ها و نا منظمی های دهان و دندان است باید توجه داشت که با اطلاعات کافی به سمت ارتودنسی برویم. یکی از مواردی که اکثر افراد شایید هنوز دلیل آن را ندانند، جرم گیری بعد از ارتودنسی است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرم گیری قبل از ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جرم گیری دندان

اغلب کسانی که درمان ارتودنسی را شروع می کنند قبل از آن، باید به یک متخصص لثه یا سایر متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند. این افراد معمولا مشکلاتی در خصوص بافت لثه و یا دندان خود دارند که بدون برطرف شدن آن ها ترجیح می دهیم ارتودنسی را شروع نکنیم. برای مثال جرمگیری دندان یکی از این پروسه ها است که بیشتر افراد باید قبل از آغاز درمان، جرم گیری کنند. در این مقاله درباره علت جرمگیری دندان قبل از ارتودنسی و فوایدش اطلاعاتی ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسی دارید حتما ابتدا این مقاله را بخوانید.

در مورد ارتودنسی عقب بودن فک بالا بیشتر بدانید.

علت جرم گیری قبل از ارتودنسی .

تمیز کردن دندان ها با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی کمی چالش برانگیز است. شما باید وقت بیشتری برای اینکار اختصاص دهید و بیشتر دندان ها را مسواک بزنید. اگر چنین نکنید پلاک دندانی و جرم روی دندان ها ایجاد شده و روند پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه شروع می شود. شما باید قبل از شروع ارتودنسی دندان ها را تمیز کررده و تمام جرم، پلاک و تارتار روی دندان، بین دندان ها و زیر خط لثه را از بین ببرید.

جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث می شود که با خیال راحت تری به استقبال بریس ها و همچنین خفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی بروید. اگر جرمگیری نکنید، جرم هایی که قبل از ارتودنسی روی دندان شما قرار دارند باعث پوسیدگی دندان هایتان می شود. به این ترتیب تلاش متخصص و هزینه ارتودنسی که شما پرداخت کرده اید بی ثمر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی ارزان اینجا کلیک کنید.

تاثیرات جرم دندان بر روی دندان ها و لثه

جرم ها رسوباتی هستند که از املاح موجود در غذا به مرور زمان بر روی دندان ها می نشینند. اگر به موقع با جرمگیری  این حجم اضافی از روی دندان ها برداشته نشوند مقداری از استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می رود. این امر باعث تخریب لثه و در نهایت شل شدن دندان سالم می شوند. به همین خاطر است که متخصص ارتودنسی شما قبل از نصب براکت ها و سایر بخش های بریس، شما را تشویق به انجام جرمگیری قبل از ارتودنسی می کند.

همچنین درمورد محدودیت سنی ارتودنسی ثابت نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

امروز قصد داشتیم در این مقاله به شما بگوییم که علت جرم گیری قبل از شروع درمان ارتودنسی چیست و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: