ارتودنسی نامرئی و طول درمان، همه چیز را بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای جایگزین کردن دندان هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودنسی نامرئی و طول درمان آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتودنسی نامرئی

آمار و ارقام نشان می‌دهد از میان افرادی که ارتودنسی دندان انجام می‌دهند نزدیک به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالای 20 سال هستند. و حدود یک سوم از این افراد، دوست ندارند کسی متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسی هستند (با اینکه از خودِ درمان راضی هستند.) متخصصان ارتودنسی به این افراد و کلاً تمام مراجعانی که دوست ندارند دستگاه‌های ارتودنسی‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می‌دهند که هم کارایی بالایی دارد و هم توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند.

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتدونسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

طول درمان ارتودنسی

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع میبخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و بیشتر تحت درمان باشید.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تنا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و طول درمان ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر مقالات بیشتر را مطالعه کنید حتما می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: