عوارض ارتودنسی و احتمال برگشت درمان آن
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب می‌خواهیم تا شما را با عوارض ارتودنسی و احتمال برگشت درمان آن بیشتر آشنا کنیم . با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را بیشتر با این دو موضوع آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عوارض ارتودنسی دندان

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

بیماران در شروع درمان ارتودنسی (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شهد است. این را البته نمی‌توان عارضه در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بیشتر افراد تجربه می‌شود، ما نیز آن را جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست کردیم.

با مزایای ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید.

زخم شدن داخل دهان معمولا کوتاه بوده و تنها چند روز ابتدایی ارتودنسی احساس می‌شود. با این حال می‌توان با کمک وکس یا موم ارتودنسی به راحتی براکت ها و سیم ارتودنسی را ایمن سازی کرده تا هیچ نوع آسیبی به بافت های نرم داخل دهان وارد نکند.

درمورد ارتودنسی کودکان بیشتر بدانید.

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه  افرد مهم است. اما اگر تحت درمان با هر نوع روش ارتودنسی باشید، بسیار مهم و حیاتی‌تر است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت آن‌ها شود.

همچنین درمورد ارتودنسی بدون کشیدن دندان نیز بیشتر بدانید.

برگشت درمان ارتودنسی

بازگشت درمان ارتودنسی تنها در عده معدودی از بیماران دیده شده است. نتیجه درمان اغلب برای حدود 95% از بیماران رضایت خاطر را به همراه می آورد. در 5% باقیمانده نیز، برگشت درمان ارتودنسی دندان ممکن است به بررسی مجددی نیاز داشته باشد. بنابراین به این سادگی ها نباید از این مساله گذشت. به خاطر اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله به بررسی مساله برگشت ارتودنسی دندان پس از درمان بپردازیم.

بله در برخی شرایط و به البته به احتمال کم، امکان برگشت درمان ارتودنسی پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زمانی که بیمار به تمام توصیه های متخصص ارتودنسی یا دست کم مهمترین دستورالعمل های او عمل نکند ممکن است در دارزمدت با نامنظمی دندان مواجه شود. البته حتی در این صورت هم دقیقا مانند قبل دندان هایش نامرتب نمی شوند بلکه تا حدی چنین اتفاقی رخ می دهد.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با عوارض ارتودنسی و احتمال برگشت درمان آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: