کاربرد های کامپوزیت دندان و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از پر کاربرد ترین مواد دندان پزشکی است که امروزه در سراسر دنیا و در تمام کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را کامپوزیت دندان و کاربرد های آن بیشتر آشمنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را درمورد آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ونیر و ونیر کامپوزیت

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

مراحل نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید. دندانپزشک با دقت تمام دندان ها را معاینه می کند و دندان هایی که دچار مشکل ظاهری هستند و علل احتمالی مشکل را مشخص می کند.

برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.

بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد. بنابراین در این مرحله سایه رنگ دندان هایتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ کامپووزیت نهایی آماده می شود.

سخن آخر

امروز در این مطلب قصد داشتیم تا شما را با انواع کاربرد های کامپوزیت دندان بیشتر آشنا کنیم و همه چیز را درمورد آن به شما عزیزان بگوییم. اگر قصد استفاده از کامپوزیت دندان را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام هر کاری حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و بعد تصمیم بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: