ارتودنسی و هزینه های آن
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و تاثیر بسزایی را می‌تواند بر روی دندان های بیمار داشته باشد. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در مورد هزینه های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

دندان ها چگونه مرتب می‌شوند؟

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند. برای آشنایی با 8 مرحله ارتودنسی دندان ادامه مقاله را بخوانید.

قالبگیری دندان

پس از معاینه برای اغلب بیماران، فرآیند قالبگیری دندان داریم. اینکار را مخصوصاً برای بیمارانی که قصد انجام ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف دارند حتما انجام می دهیم. هدف از اینکار ساخت پلاک ارتودنسی یا پیش بینی مسیر پیشرفت درمان است. در واقع، ما با اینکار می‌خواهیم ببینم دندان‌های شما باید چطور حرکت کنند تا به حالت صاف و منظم برسند و برای اینکار چقدر زمان مورد نیاز است.

نحوه اتصال دندان ها و تنظیمات آنها  

دستگاه‌ها بعد از اتمام مشاوره و ترسیم مسیر درمان، توسط دکتر درویش پور به سطح دندان‌ها متصل می‌شود و شما اکنون درمان خود را آغاز می‌کنید و مطابق یک اصطلاح اشتباه و عامیانه، شما اکنون سیم کشی دندان دارید. نگاهی به ویدئوی زیر بی‌اندازید تا متوجه شوید ما چگونه دستگاه‌ها را به سطح دندان‌های شما متصل می‌کنیم.

بسته به اینکه روش ارتودنسی‌تان از چه نوعی است، ما از شما می‌خواهیم که در طول مدت زمان ارتودنسی هر چند هفته یکبار، برای ویزیت دوره‌ای به مطب مراجعه کنید. این مراجعات (و جلسات ویزیت) باید تا پایان دوره درمان، حتما به صورت منظم صورت بگیرد.

طی این جلسات، ما سلامت دهان و دندان شما را چک کرده و دستگاه‌ها را تنظیم می‌کنیم. برای ما بسیار مهم است که این جلسات، مطابق برنامهِ از پیش تعیین شده انجام شود (تا روند منظم شدن دندان‌ها به درستی و در مدت زمان پیش بینی شده انجام شود.)پ

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با ارتودنسی دندان و هزینه های آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: