هزینه ارتودنسی دندان و عوارض آن
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب می‌خواهیم شما را با هزینه های ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به شما عزیزان بدهیم، علاوه بر آن می‌خواهیم اطلاعات خوبی درمورد عوارض ارتودنسی نیز به شما بدهیم که مطمئنیم به درد شما می‌خورد. تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی دستگیرتان شود.

هزینه ارتودنسی

زیرا برخلاف پروسه‌های رایج دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارد)، ارتودنسی یک درمان کاملا متفاوت است که نحوه درمان از شخصی به شخص دیگر متغییر است. یعنی هیچ دو شخصی عیناً مشابه هم درمان نمی‌شوند. بنابراین ذکر تعرفه دقیق ارتودنسی بدون معاینه حضوری ممکن نیست.

راجع به ارتودنسی دو دندان جلو بیشتر بدانید.

سوای از اینکه مشکل بیمار چیست و شدت آن چقدر است، تعدادی عوامل دیگر هستند که مستقیما روی برآورد قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارند. ما این عوامل را لیست کرده ایم و به صورت خلاصه توضیح داده ایم چرا و چطور روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

  1. نوع مشکل و ناهنجاری
  2. شدت مشکل و یا ناهنجاری
  3. سن بیمار
  4. دستگاه های بکار رفته
  5. مدت زمان ارتودنسی یا طول درمان
  6. حتی انتظارات بیمار

عوارض ارتودنسی

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

درد ارتودنسی به دلیل وارد شدن فشار و نیرو از سمت سیم ارتودنسی به دندان ها و وادار کردن آن ها به تغییر موقعیت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی الاینر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

ارتودنسی و مشکلات دندان

همانطور که حرک‌های ارتودنسی باعث جابجایی و تغییر موقعیت دندان‌ها می‌شود، ممکن است برخی از مشکلات قبلی دندان (مانند پوسیدگی ها یا تروما و …) در نتیجه استفاده از دستگاه های ارتودنسی تشدید شده یا دوباره ایجاد شوند. در موارد بسیار نادر، ممکن است چنین مشکلاتی باعث تغییر رنگ دندان ها و حتی نیاز به عصب کشی در طول ارتودنسی شود.

همچنین درمورد هزینه ارتودنسی نیز بیشتر بدانید.

به همین خاطر و باز هم تاکید می‌کنیم که:

اگر دندان‌های شما پیش از ارتودنسی مشکلی داشته باشند، احتمالا متخصص ارتودنسی تا پیش از برطرف شدن آن مشکلات، درمان شما را شروع نمی‌کند تا از بروز عوارض ارتودنسی در طول درمان پیشگیری شود و مشخصا چنین عارضه‌ای را تجربه نکنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب قصد داشتیم تا شما را با هزینه ارتودنسی و عوارض آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: