نکاتی که پیش از خرید گردنبند طلا باید بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

اهمیت انتخاب گردنبند مناسب

برای خرید انواع گردنبند طلا بهتر است اول از همه تعیین کنید که دوست دارید گردنبند بلند باشد یا کوتاه؟ روی سینه قرار بگیرد یا دور گردن؟ چند لایه باشد، سنگی، مهره‌ای، زنجیری یا مرواریدی باشد؟ یعنی در واقع، اول باید مدل و اندازه را انتخاب کنید سپس بر اساس فرم صورت، رنگ پوست، رنگ مو، سبک زندگی و تیپ خود متناسب‌ترین رنگ و طرح گردنبند طلا را بخرید. همچنین باید به سایز گردنبند و تناسب آن با فرم یقه لباس هم توجه داشته باشید.

همان‌طور که لباس‌های مختلف، باعث متفاوت دیده شدن اندام آدم می‌شوند، سایز گردنبند هم در دیده شدن اندام‌های مختلف بدن نقش موثری دارد. مثلا اگر اندام باریکی دارید، بهتر است سراغ یک گردنبند کوتاه و نازک بروید. یا اگر چاق هستید، گردنبندهای بلند و ضخیم انتخاب کنید. قد آدم‌ها هم در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید :

حلقه‌ زنجیر انوع گردنبند طلا نشان‌دهنده مقاومت گردنبند در برابر پاره شدن و شکستن است. یعنی به‌طور مثال، زنجیرهایی با بافت تخت (طرح امگا) و زنجیرهای جناغی بشدت مستعد پیچ خوردن هستند.

هنگام خرید گردنبند، علاوه بر سلیقه شخصی خود باید به طریقه استفاده از طلای خود هم توجه داشته باشید. مثلا اگر قرار است گردنبند را همیشه به گردن داشته باشید و آن را از گردن خود خارج نکنید، توصیه می‌کنیم نمونه‌هایی خریداری کنید که ضخامت زیادی دارند و تحمل وزن آویز موردنظر شما را هم دارند.

پیش از خرید گردنبند زنجیری، حتما قفل آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که خیلی راحت باز یا شکسته نمی‌شود.

اگر آویز گردنبند موردنظر شما سنگین است، ترجیحاً زنجیر ضخیم انتخاب کنید که بتواند وزن آن را تحمل کند.

رایج‌ترین و محبوب‌ترین سایز گردنبند زنجیری مردانه۵۰ سانتی‌متراست که تا پایین یقه لباس بلندی دارد.

هنگام خرید گردنبند طلا به نرم بودن سطح گردنبند توجه داشته باشید. چون وقتی سطح زنجیر زبر است، پس از چند ساعت استفاده پوستِ گردن و سینه شما بشدت آزرده و قرمز خواهد شد. برای آزمایش و کسب اطمینان از نرمی زنجیر، فقط کافی است انگشتان خود را روی تمامی سطح آن بکشید.

اگر روی گردنبند طلای شما جواهرت رنگی کار شده، بهتر است دستبند، گوشواره و انگشتر هم از همان نگین و از همان رنگ انتخاب شود. این باعث می‌شود تا تیپ شما شیک‌تر به‌نظر برسد.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/





:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: