۵ نکته برای نگهداری از استخر پیش ساخته فایبر گلاسی
نوشته شده توسط : رعنا

 صورت روزانه آن ها را تمیز کنید

اگر استخر شما در داخل باغ، حیاط خانه یا جایی است که درخت کاشته اید این امکان وجود دارد که برگ، فضولات پرندگان، گرد و خاک و .. وارد استخر شود. این استخرها معمولا زودتر کثیف میشوند بنابراین حتما به صورت روزانه تمیز بودن آن ها را چک کنید و اگر برای مثال برگ داخل آن است، در پایان روز آن ها را از آب خارج کنید. اینکار به حفظ و ماندگاری استخر فایبرگلاس کمک زیادی میکند.

برای شستشو و تمیز کردن آن ها از مواد با کیفیت استفاده کنید

هرچند که سطوح استخرهای فایبرگلاس بسیار مقاوم و باکیفیت هستند اما اگر با مواد شوینده خشن تمیز شوند احتمالا در دراز مدت دچار سایش شده و  طول عمرشان کمتر میشود. برای تمیز کزدن و نگهداری از استخر پیش ساخته فایبرگلاس حتما از مواد شوینده ای استفاده کنید که کارگاه سازنده استخر به شما توصیه میکند.

بیشتر بخوانید : ساخت استخر

حواستان به لکه های روی فایبرگلاس باشد

اگر سطح فلزات موجود در آب استخر بیش از حد باشد، روی سطوح استخر لکه هایی ایجاد خواهد شد. رایج ترین لکه هایی که روی این استخرها ایجاد میشود قرمز، سبز، سبز-آبی و خاکستری است که هر کدام ناشی از افزایش سطح فلزات زیر است:

لکه قرمز: افزایش آهن

لکه های مایل به سبز و آبی یا سبزآبی:افزایش مس

و لکه های خاکستری: افزایش منیزیوم

فیلتر استخر را به طور منظم روشن کنید

هرچند که فیلتر استخر برای نمونه های فایبرگلاسی لازم نیست زیاد روشن باشد، اما برای اینکه روند فیلتراسیون آب استخر به خوبی انجام شود در شبانه رو دست کم ۶ تا ۸ ساعت باید فیلتر استخر را روشن کرد.

تعادل شیمیایی آب را در محدوده نرمال نگه دارید

جهت نگهداری استخر پیش ساخته فایبرگلاس باید به صورت روزانه آب و شیمی آن را بررسی کنید. در حالت ایده آل، سطح pH آب باید بین ۷.۲ تا ۷.۶ باشد. قلیاییت آن نیز باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ppm و سطح کلر نیز ۳.۰ ppm باشد. اگر هر کدام از فاکتورهای ذکر شده خارج از این محدوده بود باید سریع به حفظ تعادل اقدام کنید.

منبع : https://www.tomestakhr.com/





:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: