روند درمان ارتودنسی و عوارض احتمالی آن
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی، نامی آشنا، درمانی پرقدرت، ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است که بسیاری از افراد در جهان در حال انجام این درمان هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر آشنا کردن شما با ارتودنسی اطلاعاتی را نیز راجع به طول درمان و عوارض احتمالی درمان ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عوارض ارتودنسی

ارتودنسی ممکن است درد خفیف و ناراحتی جزئی ایجاد کند

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

خراشیده یا زحم شدن بافت‌های نرم داخل دهان از عوارض کوچک ارتودنسی دندان

بیماران در شروع درمان ارتودنسی (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شهد است. این را البته نمی‌توان عارضه در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بیشتر افراد تجربه می‌شود، ما نیز آن را جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست کردیم.

زخم شدن داخل دهان معمولا کوتاه بوده و تنها چند روز ابتدایی ارتودنسی احساس می‌شود. با این حال می‌توان با کمک وکس یا موم ارتودنسی به راحتی براکت ها و سیم ارتودنسی را ایمن سازی کرده تا هیچ نوع آسیبی به بافت های نرم داخل دهان وارد نکند.

درمورد هزینه ارتودنسی دندان نیز بیشتر بدانید.

مراحل درمان ارتودنسی

در این مقاله به طور کامل با روند رویش دندان دائمی آشنا خواهید شد. اگر درباره زود در آمدن یا تاخیر در رویش دندان های دائمی یا عدم رشد دندان دائمی کودکان خود سوالی دارید با خواندن این مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پیدا خواهید کرد و از همه مهمتر شما در این مقاله اهمیت درمان ارتودنسی دندان در اوایل کودکی را درک خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی الاینر می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بهترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی

در حدود سن شش سالگی، داخل استخوان فک همه ما در زیر دندان های شیری، جوانه و رویش دندان دائمی آغاز میشود. هنگامی که کودک بزرگ می شود این جوانه ها هم رشد کرده  و به آرامی شروع به حرکت می کنند. در حین حرکت دندان های دائمی در نیامده، ریشه دندان های شیری هم در آستانه تحلیل قرار می گیرند و از بین می روند. در اینجا است که ما با پدیده لق شدن دندان روبرو می شویم. از زیر دندان لق شده ، دندان دائمی بیرون می زند.

ما به دندان های 1 تا 5  در هر نیم قوس فکی که جایگزین دندان های شیری می شوند دندان های دائمی جانشین می گوییم. و به این دوره هم دوره دندانی مخلتط گفته میشود. در نهایت مجموعه ای از 32 دندان دائمی جایگزین دندان های شیری می شوند. 16 دندان دائمی در فک بالا و 16 دندان دائمی در فک پایین.

همچنین درمورد ارتودنسی دو دندان جلو بیشتر بدانید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با عوارض احتمال ارتودنسی و مراحل درمان آن آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اهتیار شما قرار دهیم. اگر قصد دارید تا از درمان ارتودنسی استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما با یک متخصص ارتودنسی  در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: