سیم قوس دار ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و باعث می‌شود تا شما بتوانید زیبایی و قدرت تکلم و خوردن را به خود بازگردانید. همانطور که می‌دانید ارتودنسی انواع مختلفی دارد، مانند ارتودنسی نامرئی. همینطور ارتودنسی متعلقاتی نیز دارد. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با سیم قوس دار ارتودنسی بیشتر آشنا کنمی و اطلاعات مفیدی را درمورد آن به شما بدهیم.

سیم قوس دار ارتودنسی چیست؟

شاید شما تا کنون مطالب بسیاری در مورد براکت ها و انواع مختلف آنها خوانده و یا شنیده باشید. این در حالی است که اعمال نیرو به دندان ها و بار حرکت و هدایت دندان ها به عهده سیم قوس دار ارتودنسی می باشد. سیم قوس دار ارتودنسی همان سیمی است که متصل به براکت های ارتودنسی شما می باشد.

این سیم به این خاطر قوس دار ساخته شده است که چون دندان های ردیف بالای شما تشکیل قوس بالایی دندان ها را داده و دندان های پایینی تشکیل قوس پایینی دندان ها را داده است. سیم قوس دار ارتودنسی مانند یک موتور وارد عمل می شود و هدایت و حرکت دندان ها را به عهده می گیرد. بدون این سیم اتصال براکت ها به دندان های شما فقط جنبه سرگرمی خواهد داشت و هرگز تغییری در دندان های شما به وجود نخواهد آمد.

نیرو وارده به وسیله سیم قوس دار ارتودنسی

هنگامی که شما برای اولین بار ارتودنسی دندان را آغاز می کنید، دندان های شما کج هستند. این سیم ها هستند که با اتصال به براکت ها باید قادر باشند که به وسیله وارد آوردن نیرو باعث تغییر شکل دلخواه در دندان های شما شوند. نیرویی که از سیم به براکت ها وارد می آید نیرویی است که باعث حرکت دندان ها می شود. سیم باید فنری باشد و در عین حال با اعمال یک نیروی ملایم به دندان ها باعث حرکت آنها شود و براکت خود را به آرامی وادار به حرکت کند.

سیم گرد

در مراحل آغاز درمان به طور معمول از سیم گرد برای تراز کردن دندان استفاده می شود. علت این انتخاب به این دلیل است که با توجه به اینکه سیم گرد از مواد الاستیک ساخته شده است انعطاف پذیر تر است. با یکسان بودن سطح آن ارتودنتیست  قادر به تعامل با همه دندان ها خواهد بود.

اگر او با استفاده از یک سیم که بیش از حد سفت است تلاش خود را به تراز کردن  دندان معطوف کند دندانی که واقعا کج است، فشار بیش از حد بر روی پایه ی قرار داده شده  می آورد. در مراحل اولیه درمان با استفاده از سیم گرد و به کارگیری بهینه نیروی ارتودنسی می توان به حرکت راحت و بی خطر دندان ها پرداخت.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا شما را با سیم قوس دار ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد آن به شما عزیزان بدهیم. تحقیق کردن و کسب اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: