روغن گیربکس و کیا موتورز
نوشته شده توسط : رعنا

کیا موتورز یکی از مشهور ترین برند های خودرو سازی در جهان است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. امروز در این مطلب علاوه بر اینکه قصد داریم تا شما را بیشتر با کیا موتورز آشنا کنیم قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را نیز درمورد روغن گیربکس به عنوان یکی از مهمترین قطعات کیا را  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کیا موتورز

کیا موتورز به کره‌ای: (기아자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای موتور گروپ، محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. شرکت خودرو سازی کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است .

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

کیا موتورز در امریکا و اروپا

ﺍز سال 1995 تا 1999 شرکت کیا شروع به ساخت فرمان سمت رﺍست، به‌همرﺍه فرمان‌های سمت چپ، در سایت تولیدی خود، در کارمان، ﺁلمان نمود. ﺍز سال 1999 تا زمان توقف ﺁن در سال 2003 تمامی مدل‌های کیا ﺍسپورتیج فروخته شده در ﺍروپا، در کارخانه کیا موتورز ﺁلمان، تولید می‌شد. در سال 2003 بار دیگر خط تولید مدل ﺍسپورتیج، به کره جنوبی منتقل شد.

کیا موتورز آمریکا بازوی فروش، بازﺍریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ﺍیاﻻت متحده ﺍست. این شعبه از شرکت کیا، طیف کاملی ﺍز خطوط تولید محصوﻻت خود رﺍ، ﺍز طریق شبکه‌ای از 640 نمایندگی فروش در ﺍیاﻻت متحده عرضه می‌کند.

روغن گیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را بیشتر با کمپانی بزرگ خودرو سازی کیا موتورز آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را نیز درمورد روغن گیربکس در اختیارتان قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که اگر خودرو کره ای مانند کیا دارید و نمی‌دانید لوازم یدکی آن مانند روغن گیربکس را باید از کجا تهیه کنید، می‌توانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: