ارتودنسی فک های بالا و پایین به تنهایی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است بسیاری از افراد امروزه در دنیا در حال درمان ناهنجاری های دهان و فک خود به این روش هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که آیا ارتودنسی دندان های فک بالا و یا پایین به تنهایی امکان پذیر است یا خیر. با ما همراه باشید.

درمان با ارزش ارتودنسی صرف نظر از اینکه مشکل ارتودنسی شدید، متوسط یا جزئی دارید اما همین که وارد این صفحه شده اید قابل تقدیر هستید. زیرا نشان داده اید که به فکر سلامتی و تا حدودی زیبایی لبخند خودتان هستید و این یعنی شما سلامتی عمومی خود را دوست دارید و انسان هدفمندی هستید. ما در این مقاله تنها روی سخنمان با مراجعانی است که مشکل جزئی یا متوسط در یکی از فک های بالا و پایین خود دارند و می خواهیم به آن ها توضیح دهیم که نحوه درمان ارتودنسی برای آن ها به چه شکل خواهد بود. پس ادامه مقاله را بخوانید.

همچنین درمورد انتخاب بین ارتودنسی و کامپوزیت بیشتر بدانید.

چرا باید هر دو فک با هم ارتودنسی شوند

خیلی ساده  است، فک های شما دو عضو اصلی صورت شما هستند و مانند اغلب اعضای بدن که جفتی هستند، فک ها نیز جفت هم به شمار میروند. از این رو هر تغییر و یا اصلاح عمده ای که انجام می دهیم بهتر است که در هر جفت عضو مشابه نیز انجام دهیم. بیایید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم.

راجع به ارتودنسی بی رنگ نیز بیشتر بدانید.

فکر کنید شما میخواهید یکی از چشم های خود را عمل کنید که از دیگری ضعیف تر است. با انجام یک عمل خوب، چشم شما به بینایی عالی میرسد اما دیگری همچنان کمی ضعیف است. شما در هر صورت باید باز هم عینک بزنید زیرا هنوز یک چشم شما کاملا سالم نیست و این موضوع می تواند کم کم دوباره چشمی که عمل کرده اید را مستعد ضعیف شدن کند.

در خصوص ارتودنسی فک بالا و پایین نیز چنین چیزی صادق است. این دو با هم هماهنگند و کاملا با هم زوج هستند. اگر یکی از فک ها را تنهایی ارتودنسی کنید بعد ها و به مرور زمان مشکل فکی که ارتودنسی کرده اید بازخواهد گشت و هزینه ارتودنسی شما بی ثمر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی اینویزیلاین اینجا کلیک کنید.

جمع بندی و سخن آخر

اگر می خواهید دندان های خود را صاف کنید، باید هر دو قوس فکی را تنظیم و ارتودنسی کنید. تمام هدف انجام درمان ارتودنسی فک پایین یا بالا با هم این است که  شما به دندان هایی یکدست برسید که تا سالیان سال همچنان صاف و هماهنگ باشند. اما اگر میخواهید برای یک مدت کوتاه دندان هایتان صاف باشد می توانید تنها یک فک را درمان کنید که آن هم تنها برای یک مدت کوتاه اثر خواهد کرد.

امروز ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را بیشتر با اکان ارتودنسی یک فک آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: