هزینه های ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است که بسیاری از افراد در سراسر دنیا در حال انجام آن هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و هزینه های آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. با ما همراه باشید. آش

هزینه ارتودنسی

تقریبا هیچ کلینیک، مطب یا حتی سایتی را پیدا نمی‌کنید که هزینه ارتودنسی دندان را به صورت دقیق عنوان کرده باشد و یا وارد جزئیات آن شده باشد. البته دلیل مشخصی دارد.

زیرا برخلاف پروسه‌های رایج دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارد)، ارتودنسی یک درمان کاملا متفاوت است که نحوه درمان از شخصی به شخص دیگر متغییر است. یعنی هیچ دو شخصی عیناً مشابه هم درمان نمی‌شوند. بنابراین ذکر تعرفه دقیق ارتودنسی بدون معاینه حضوری ممکن نیست.

هزینه درمان ارتودنسی به صورت اقساطی

شاید خیلی از افرادی که واقعا به درمان ارتودنسی دندان نیازمند هستند، از همان ابتدا با یک مانع، دیوار یا خلاصه عامل بازدارنده‌ای برای شروع درمان روبرو باشند. این مانع بازدارنده اغلب (به اشتباه) قیمت ارتودنسی دندان است. که البته هزینه‌ها واقعا نباید عامل بازدارنده یا عاملی برای به تعویق انداختن درمان باشند. دلیلش هم واضح است:

زیرا اگر بیمار بداند گزینه‌های پرداختِ متفاوتی پیش رویش دارد و حتما در پرداخت هزینه‌ها با او راه خواهند آمد، بدون فوتِ وقت درمان را آغاز می‌کند.

به عنوان مثال، اغلبِ متخصصان ترجیح می‌دهند به جای دریافت کامل هزینه ارتودنسی به صورت یکجا، آن را قسط بندی کنند. در واقع نحوه پرداخت معمولا به صورت اقساطی است. یعنی متخصص قبول می‌کند که هزینه کل درمان را به صورت چندین قسط در طول درمان دریافت کند، تا فشار مالی به بیمار وارد نشود و در عین حال صاحب دندان های صاف و منظم شود.

درمورد ارتودنسی و لاغری صورت نیز بیشتر بخوانید.

هزینه ارتودنسی در سال 1400

تعرفه ارتودنسی دندان با در نظر گرفتن تمامی روش‌ها به ازای هر فک از 9 میلیون به بالا است.

لازم به ذکر است که ارتودنسی تنها یک روش نیست بلکه مجموعه‌ای از روش‌ها است که در هر روش از دستگاه‌های خاصی برای درمان و اصلاح ناهنجاری‌ها استفاده می‌شود. مطابق یک دسته‌بندی رایج و مرسوم، به طور کلی، دستگاه‌های ارتودنسی را به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌کنند. در ادامه با هزینه هر کدام از دستگاه‌ها آشنا خواهید شد.

همچنین درمورد نحوه محاسبه ارتودنسی اقساطی بیشتر بدانید.

ارتودنسی ثابت

تعرفه ارتودنسی ثابت به ازای هر فک با در نظر گرفتن تمام دستگاه‌های ثابت از 12 میلیون تومان شروع می شود.

ارتودنسی ثابت به تمام دستگاه هایی گفته می شود که از ابتدا تا انتهای درمان ارتودنسی به دندان بیمار متصل شده و تنها توسط متخصص قابل تنظیم هستند. انواع دستگاه های ثابت به همراه قیمت آن ها عبارتند از:

  1. ارتودنسی معمولی
  2. ارتودنسی دیمون
  3. ارتودنسی لینگوال
  4. ارتودنسی سرامیکی

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی اقساطی اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر اینکه شما را بیشتر با ارتودنسی آشنا کنیم، اطلاعات مناسبی را نیز درمورد قیمت و هزینه ارتودنسی به صورت یکجا و یا به صورت اقساط در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: