پمپ روغن و لنت ترمز در خودرو های کره ای
نوشته شده توسط : رعنا

پمپ روغن و لنت ترمز از اصلی ترین لوازم یدکی هیوندای و کیا به حساب می‌آیند که حتما باید از باکیفیت ترین نوع آن برای خودروی مورد نظر استفاده کنید. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو قطعه بسیار مهم در خودرو آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

لنت ترمز

سالم بودن آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که امنیت و ایمنی شما در حین رانندگی به آن بستگی دارد. وظیفه اصلی لنت ترمز ، کند کردن یا توقف حرکت ماشین یا وسیله نقلیه (اتومبیل، کامیون، قطار، موتورسیکلت و …) است. ترمزهای وسیله نقلیه به شما این امکان را می‎‌دهد که در صورت نیاز سرعت خود را کم کرده و خودرو را متوقف کنید.

چنانچه بخواهید ناگهان در خیابان‎‌ها و اتوبان متوقف شوید مجموعه‎‌ای از لنت‎های ترمز با کیفیت بالا می‎تواند تفاوت ایجاد کند. وقتی پدال ترمز را فشار می‎‌دهید کولیس‎‌های ترمز خودرو، لنت‌‎های ترمز را در برابر روتورهای متصل به چرخ‎‌های خودرو فشار می‌‎دهند. اصطکاک بین لنت ترمز و روتورها باعث کند شدن وسیله نقلیه شما می‌‎شود. با گذشت زمان، اصطکاک باعث سایش لنت‎‌های ترمز می‌‎شود و در نهایت نیاز به تعویض دارد.

جنس مواد تشکیل دهنده لنت

لنت‎‌های ترمز از مواد فلزی، ارگانیک یا سرامیک ساخته شده‎‌اند. هر یک از آن‎ها مزایا و معایب منحصر به فردی دارند. لنت‎‌های ارگانیک از مواد غیرفلزی مانند: شیشه، لاستیک تشکیل شده‎‌اند. این نوع لنت که از مواد ارگانیک هستند در دمای پایین، بهتر عمل می‌‎کنند.

لنت‌‎های ترمزکه مواد اولیه‌ی آن از جنس سرامیک است دارای الیاف ظریف مسی هستند. این الیاف‌ها به افزایش اصطکاک و هدایت گرما کمک می‌کند. این مواد در نهایت عملکرد ترمز را بهبود می‌بخشند. همچنین این دسته از لنت‌ها بسیار بادوام هستند.

پمپ روغن

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه عملکرد پمپ روغن خودروی سانتافه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین اویل پمپ برای سانتافه

اگر قصد تعویض اویل پمپ خودروی خود را دارید، توصیه می‌کنم به قسمت فروشگاه استار پارتس مراجعه نمایید. گروه استار پارتس با وارد کردن قطعات اورجینال خودروهای هیوندای و کیا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خریدن پمپ روغن باشد.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با دو تا از مهمترین قطعات داخلی اتوموبیل آشنا کنیم که با کیفیت بودن و اصل بودن آنها بسیار با اهمیت است. برای اینکه این دو قطعه را با اطمینان کامل تهیه کنید و از با کیفیت بودن و اصل بودن آن مطمئن باشید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آنها را از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تهیه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: