احتمال برگشت ارتودنسی وطول درمان آن
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با احتمال برگشت درمان ارتودنسی و طول درمان آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه و هزینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با در ادامه این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درباره ارتودنسی بدانید.

برگشت درمان ارتودنسی

بله در برخی شرایط و به البته به احتمال کم، امکان برگشت درمان ارتودنسی پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زمانی که بیمار به تمام توصیه های متخصص ارتودنسی یا دست کم مهمترین دستورالعمل های او عمل نکند ممکن است در دارزمدت با نامنظمی دندان مواجه شود. البته حتی در این صورت هم دقیقا مانند قبل دندان هایش نامرتب نمی شوند بلکه تا حدی چنین اتفاقی رخ می دهد.

استفاده از ریتینر

استفاده مستمر از پلاک های متحرک (که خود نوعی ارتودنسی متحرک هستند) می تواند بسیار مفید باشد. زیرا به بیماران این امکان را می دهد تا به این وسیله بتوانند فرایند جابجایی و انتقال دندان ها بعد از درمان را که با افزایش سن به سمت جلو و عقب حرکت می کنند متوقف کنند

طول درمان ارتودنسی

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع میبخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و بیشتر تحت درمان باشید. ادامه مقاله را بخوانید تا درباره مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی بیشتر بدانید

سن بیمار

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین مدت زمان ارتودنسی سن بیماران است. هر چه سن و سال کمتر باشد مدت زمان درمان نیز کوتاه تر خواهد بود و برعکس هرچه افراد مسن تر باشند طول دوره درمان به درازا خواهید کشید. کودکان به دلیل اینکه فک و دندان هایشان هنوز در حال رشد هستند به راحتی و در کمترین زمان به دندان هایی صاف و یکدست میرسند. به مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی کودکان کمتر است.

پایبند به قوانین پزشک

با دنبال کردن توصیه های متخصص ارتودنسی و حذف نکردن هیچ کدام از قرار ملاقات ها یتان شما می توانید سریع تر و بدون وقفه به اهداف نهایی درمان ارتودنسی دست پیدا کنید. در واقع عملکرد به توصیه های متخصص در کنار سایر عوامل دیگر میتواند ارتودنسی در زمان کوتاه را برای شما به واقعیت تبدیل کند.

به طور معمول انتظارات شخصی بیماری که تنها به مرتب کردن دندان های خود تاکید دارد با بیماری که به جراحی فک و تغییر دادن فرم صورت می اندیشد تفاوت دارد. برخی از بیماران هم انتظارات واقع بینانه تری از ارتودنسی دارند  و این باعث میشود که پروسه درمان برایشان بهتر  پیش برود. اگر شما عجله ای برای درمان نداشته باشید میتوانید با خیال راحت تا 3 سال و بشتر هم تحت درمان باشید و اگر نیازمند یک ارتودنسی در زمان کوتاه هستید میتوانید با مشورت گرفتن از متخصص یک روش ارتودنسی سریع انتخاب کنید که مدت زمان آن کوتاه باشد.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا شما را با طول درمان ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد برگشت پذیری درمان  ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و استفاده کرده باشید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: