کیا موتورز و سنسور اکسیژن موهاوی
نوشته شده توسط : رعنا

کیا موتورز یکی از معروف ترین خودرو ساز های جهان است که خودرو های بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند. امروز در این مطلب می‌خواهیم شما را با کیا موتورز بیشتر آشنا کرده و به شما اطلاعاتی را راجع به خرابی سنسور اکسیژن موهاوی بدهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. همچنین به شما خواهیم گفت تا لوازم یدکی کیا را از کجا تهیه کنید.

کیا موتورز

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت خود در سال 1944 به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی، در شش دهه گذشته توانسته‌است به عنوان نیروی محرکه وسیله نقلیه موتوری کره‌ای با ادعای «تولید اولین اتومبیل کشور» همچنین «صادرات اولین اتومبیل از کره» پدیدار شود.نام «کیا» برخاسته ﺍز نامی چینی-کرهﺍی ﺍست که شامل کلمه «کی» (برﺁمدن) و «ﺁ» (به معنای ﺁسیا) ﺍست. بهﺍختصار نام ﺍین شرکت معنای «برﺁمده ﺍز ﺁسیا» رﺍ ﺍلقا می‌کند.

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی در ابتدا فعالیت خود را در سال 1944 با تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سواری ، و در سال 1952 با ساخت موتور سیکلت ، کامیون و خودروی سواری آغاز کرد.

سنسور اکسیژن موهاوی

اگر احساس می‌کنید که مصرف خودروی شما بالاتر رفته است یا قدرت ماشین کاهش یافته است، حتما سنسور اکسیژن آن را چک کنید. وظیفه این سنسور در موتورهای احتراق داخلی اندازه گیری نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز است. مقادیر اندازه گیری شده توسط این حسگر برای مدیریت موتور در سیستم های انژکتوری و همچنین کنترل آلاینده های حاصل از احتراق سوخت به کار می روند.

سوند لامبدا (Oxygen sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی این سنسور نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی شد اطلاعات زیادی را راجع به سنسور اکسیژن موهاوی و کیا موتورز در اختیار شما قرار دهیم. بهترین راه برای خرید لوازم یدکی کیا، برای اینکه اطمینان از خرید خود داشته باشید، استفاده و سفارش محصول از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: