ارتودنسی نامرئی و احتمال برگشت درمان ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از بهترین زوش های درمان ارتودنسی است که بین افرادی که با ظاهر ارتودنسی مشکل دارند بسیار پرطرفدار است. امروز در این مطلب علاوه بر اینکه قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی نامرئی آشنا کنیم، می‌خواهیم اطلاعات خوبی را درمورد احتمال برگشت درمان ارتودنسی نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها معمولاً را بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

همه چیز را راجع به ارتودنسی ژله ای بدانید.

کاربرد های اصلی ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی بدون سیم که در بخش قبلی از آن رونمایی کردیم، می تواند اغلب مشکلات ارتودنسی را برطرف کند. اما به صورت اختصاصی مشکلات و ناهنجاری های جزئی تا متوسط  را می شود با این روش به بهترین شکل درمان و اصلاح کرد.

سایر روش های ارتودنسی نامرئی و بی سیم مانند دیمون، لینگوال و سرامیکی را البته می توان برای درمان مشکلات شدیدتر هم استفاده کرد. اما کاربرد پلاک های شفاف و بی سیم در حد برطرف کردن مشکلات جزئی تا متوسط است.

مراقبت از دستگاه های ارتودنسی

افرادی که با کمک دستگاه های نامرئی روند منظم کردن دندان های خود را دنبال می کنند معمولا باید بیشتر از بیماران دیگر مراقب دستگاه های ارتودنسی خود باشند. آن ها میبایست بیشتر مسواک بزنند و معمولا مدت زمان بیشتری را برای تمیز کردن دندان ها و دستگاه های اختصاص دهند. در ویدئوی زیر دکتر درویش پور درباره لزوم مراقبت از براکت های سرامیکی نامرئی توضیحاتی ارائه می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی طبیعی می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

احتمال برگشت درمان ارتودنسی

بله در برخی شرایط و به البته به احتمال کم، امکان برگشت درمان ارتودنسی پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زمانی که بیمار به تمام توصیه های متخصص ارتودنسی یا دست کم مهمترین دستورالعمل های او عمل نکند ممکن است در دارزمدت با نامنظمی دندان مواجه شود. البته حتی در این صورت هم دقیقا مانند قبل دندان هایش نامرتب نمی شوند بلکه تا حدی چنین اتفاقی رخ می دهد.

همه چیز را درمورد ارتودنسی زیبایی بدانید.

بدون حفظ و نگهداری نتایج درمان، دندان ها پس از برداشتن براکت ها و  پایان درمان ارتودنسی ثابت به تدریج به حالت قبل از درمان برمی گردنند. برای تثبیت نتایج درمان شما بایستی پس از خروج بریس ها از دهان حداقل به مدت 12 ماه از پلاک های ارتودنسی متحرک بطور منظم استفاده کنید. پس از 12 ماه استفاده از پلاک های متحرک، متخصص ارتودنسی شما ممکن است از شما بخواهد که این پلاک ها را برای سه شب درهفته نیز استفاده کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد، تا شما را بیشتر با ارتودنسی نامرئی و احتمال برگشت درمان ارتودنسی آشنا کنیم. به طور کلی تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین راه را برای درمان ناهنجاری دهان و دندان هایتان انتخاب کیند، و دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: