پاسخ به 5 سوال رایج درباره دندانپزشکی بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

آیا یک مادر باردار می تواند در دوران حاملگی لمینت انجام دهد؟

از آنجا که نصب لمینت دندان یکی از پروسه های زیبایی در دندانزپزشکی به شمار می رود، انجام آن در طول دوران بارداری به خانم ها توصیه نمی شود. بهتر است صبر شود تا پس از زایمان و حتی بعد از شیردهی اینکار صورت بگیرد.

. آیا می توان در بارداری دندان پر کرد؟

اکثر روش های دندانپزشکی مانند کشیدن یا پر کردن دندان، تمیز کردن دندان یا جرمگیری و ... در دوران بارداری بی خطر هستند. اما، برنامه ریزی و مشاوره قبل از عمل بسیار توصیه می شود.

آیا پر کردن دندان با کامپوزیت و مواد سفید در بارداری مانعی ندارد؟

با مراقبت و احتیاط کافی می توانید با خیال راحت در دوران بارداری به سراغ پرکردگی های سفید رنگ نیز بروید. قبل از شروع پر کردن دندان، دندانپزشک خود را از وضعیت فعلی سلامت خود مطلع کنید.

 آیا بی حسی موضعی در دوران بارداری بی خطر است؟

گاهی در دوران بارداری از بی حسی موضعی استفاده می شود. با این حال، با دندانپزشک خود مشورت کنید، زیرا می تواند شما را در مورد اقدامات ایمنی برای بیهوشی یا بیحسی در بارداری برای درمان های دندان راهنمایی کند.

. آیا درد دندان عقل نشانه بارداری است؟

ممکن است هنگام بارداری به دلیل تغییرات هورمونی، از درد دندان رنج ببرید. عدم تعادل هورمونی باعث می شود که دهان شما در دوران بارداری بیشتر پذیرای عفونت و بیماری باشد. ولی با این وجود درد دندان عقل به نظر نمیرسد نشانه ای از بارداری باشد.

. آیا اشعه ایکس در حاملگی بی خطر است؟

یکی از رایج ترین نگرانی های افراد در مورد مراجعه به دندانپزشکی در دوران بارداری، قرار گرفتن در معرض اشعه های اشعه ایکس است. با این حال، اشعه ایکس دندانپزشکی از دوزهای بسیار پایین پرتو استفاده می کند و یک دوز واحد معمولاً آنقدر زیاد نیست که تأثیری در رشد جنین داشته باشد. دندانپزشک همچنین با استفاده از پیش بند سربی و محافظ تیروئید مطمئن می شود که کودک شما از اشعه در امان باشد.

اگرچه اشعه ایکس بی خطر است، اما ممکن است دندانپزشک همچنان توصیه کند در سه ماهه اول از آن اجتناب کنید. اما اگر یک اورژانس دندانپزشکی یا درد شدید و غیر اختصاصی دارید، دندانپزشک شما همچنان به اشعه ایکس برای درمان موثر شما نیاز دارد.

بیشتر بخوانید : ترمیم دندان





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: