کیا و اصلات قطعات خودرو
نوشته شده توسط : رعنا

کیاموتورز یکی از مشهور ترین کمپانی های خودرو سازی در جهان است که سال ها است در زمینه تولید انواع خودرو فعالیت دارد و تولیدات بسیار با کیفیتی دارد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با کیا موتورز آشنا کنیم و به شما بگوییم اگر کیا دارید و قطعات کیا را تهیه کردید، از کجا متوجه شوید آن قطعه اصل است. با ما همراه باشید.

کیا موتورز و تاریخچه آن

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز به کره‌ای: (기아자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای موتور گروپ، محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. شرکت خودرو سازی کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است .

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال 1999 ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.

ﺍز سال 1995 تا 1999 شرکت کیا شروع به ساخت فرمان سمت رﺍست، به‌همرﺍه فرمان‌های سمت چپ، در سایت تولیدی خود، در کارمان، ﺁلمان نمود. ﺍز سال 1999 تا زمان توقف ﺁن در سال 2003 تمامی مدل‌های کیا ﺍسپورتیج فروخته شده در ﺍروپا، در کارخانه کیا موتورز ﺁلمان، تولید می‌شد. در سال 2003 بار دیگر خط تولید مدل ﺍسپورتیج، به کره جنوبی منتقل شد.

اصالت قطعات کیا

تشخیص اصل بودن قطعات خودرو کیا نیاز به تخصص و آشنایی کامل با لوازم یدکی خودرو مورد نظر دارد.امروزه تشخیص اصلی و فرعی بودن یک قطعه یا لوازم یدکی خودرو کار ساده ای نیست،‌ چرا که به دلیل قیمت‌های بالا اجناس و فراوانی لوازم تقلبی، فروشنده ها با همان قیمت بالا اقدام به فروش اجناس تقلبی می‌کنند و شما که خریدار آن جنس هستید،‌ چون در حال پرداخت مبلغ بالایی بابت آن هستید، به تقلبی یا اصل بودن آن جنس شک نمی‌کنید.

سخن آخر

امروز در این مقاله علاوه بر اینکه شما را با خودرو سازی مشهور کیا آشنا کردیم خواستیم تا اطلاعات خوبی را نیز راجع به تشخیص اصالت قطعات خودرو در اختیارتان قرار دهیم. برای خرید قطعات کیا و هیوندای می‌توانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: