ارتودنسی دندان و طول درمان آن
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی، نامی آشنا برای کسانی که می‌خواند ناهنجاری های دهان ودندان خود را از بین ببرند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی دندان و طول درمان آن آشنا کنیم. امیدواریم در طول این مطلب بتوانیم شما را بیشتر با ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در لاین زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید. آشنا کنیم

ارتودنسی

زمانی که دندان‌ها یا فک وضعیت طبیعی و نرمالی نداشته و یا در موقعیت خوبی نباشند، نیاز به درمان ارتودنسی دندان احساس می‌شود. با کمک این درمان، بیشتر مشکلات دندانی مانند کج بودن دندان‌ها یا انحرافات فکی برطرف می‌شود.

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

همچنین در مورد ارتودنسی خفیف نیز بیشتر بدانید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

راجع به ارتودنسی و لاغری صورت نیز بیشتر بدانید.

مراحل ارتودنسی

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند.+

راجع به تفاوت های ارتودنسی متحرک و ثابت بیشتر بدانید.

مدت زمان ارتودنسی

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع میبخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و بیشتر تحت درمان باشید.

مدت زمان ارتودنسی با توجه به نیازها و انتظارات شخصی بیماران به طور تقریبی بین 6 الی 36 ماه  طول می کشد. و اینکه طول دوره درمان شما چقدر خواهد بود به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که هر چه طول دوره درمان بیشتر شود هزینه ارتودنسی دندان نیز افزایش میابد.

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین مدت زمان ارتودنسی سن بیماران است. هر چه سن و سال کمتر باشد مدت زمان درمان نیز کوتاه تر خواهد بود و برعکس هرچه افراد مسن تر باشند طول دوره درمان به درازا خواهید کشید. کودکان به دلیل اینکه فک و دندان هایشان هنوز در حال رشد هستند به راحتی و در کمترین زمان به دندان هایی صاف و یکدست میرسند. به مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی کودکان کمتر است.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد طول درمان ارتودنسی و خود ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اگر حتی کوچک ترین مشکلی در زمینه دهان و دندان های خود دارید بتوانید آن ها را با ارتودنسی درمان کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: