مینی اسکرو ارتودنسی و نکاتی برای رعایت بهداشت ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش های برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و امروز در این مقاله می‌خواهیم علاوه  بر اینکه شما را با مینی اسکرو ارتودنسی آشنا کنیم، نکاتی را هم می‌خواهیم راجع به رعایت بهداشت دهان  و دندان های ارتودنسی شده در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مینی اسکرو ارتودنسی

برای برخی از بیماران مجبور هستیم که دندان ها را با روش های پیچیده تر منظم کنیم. مثلا یکی از این روش ها استفاده ازمینی اسکرو است که البته تنها تعداد کمی از بیماران ما نیازمند این مینی اسکروها هستند. ویدئوی زیر را مشاهده کنید و توضیحات دکتر ارتودنسی در خصوص کاربرد مینی اسکرو را بشنوید سپس در ادامه به صورت مفصل تر با نحوه انجام ارتودنسی به کمک این پیچ های کوچک آشنا شوید.

مینی پیچ چیست؟

اسکرو یا (screw) در انگلیسی یعنی پیچ. و مینی اسکرو یعنی یک پیچ کوچک و نسبتا ریز. این اسکرو در دندانپزشکی به یک پیچ فلزی کوچک گفته می شود که از طریق لثه به داخل استخوان فک وارد می شود تا به عنوان یک لنگر برای کمک به حرکت دندان هایی که وضعیت نامناسب و کجی دارند عمل کند. برخی از افراد به آن ها را میکرو پیچ، مینی ایمپلنت یا دستگاه لنگر موقت ارتودنسی (TAD) نیز می گویند. عمده استفاده از این پیچ ها کمک به بالا رفتن دندان هایی است که بلند هستند یا از خط لثه فاصله گرفته اند.

راجع به ارتودنسی طرح لبخند بیشتر بدانید.

طول درمان مینی اسکرو

زمان دقیقی برای ماندگاری این پیچ کوچک در داخل دهان وجود ندارد و در هر شخص بسته به شدت مشکل ممکن است مدت زمان قرار گیری آن داخل فک فرق کند. اما بعید است بیش از چند ماه مجبور به تحمل آن باشید. بعد از آنکه دندان به موقعیت ایده آل و بهتری تغیر جهت دادو حرکت کرد، مینی اسکرو ارتودنسی نیز برداشته میشود.

همچنین درمورد ارتودنسی روکش دار بیشتر بدانید.

اهمیت بهداشت دهان و دندان های ارتودنسی شده

با نگاه کردن در آینه می توانید متوجه شوید که بریس ارتودنسی و تمام اجزای آن طوری هستند که باعث به دام افتادن و گیر کردن مواد غذایی می شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با یک مسواک زدن ساده و نخ دندان کشیدن، دندان ها را تمیز می کردید. اما اکنون تمیز کردن بریس ها را نیز باید به فرآیند شستشو اضافه کنید. بعد از مصرف هر وعده غذایی، دندان های شما و صد البته بریس ها کثیف می شوند و خطر پوسیدگی دندان هایتان بیشتر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی فانکشنال بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بنابراین رعایت بهداشت و پیروی از دستورالعمل های متخصص ارتودنسی دندان در طی درمان از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت تمیز نبودن دندان ها و براکت ها، آسیب دائمی و جبران ناپذیری به مینای دندان وارد می شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسیدگی می شوند، سپس با التهاب لثه و تحلیل آن مواجه می شوید. و در نهایت مشکلات شما بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که شاید دندان خود را از دست دهید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات تکمیلی راجع به مینی اسکرو ارتودنسی و بهداشت دهان و دندان های ارتودنسی شده در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: