طول درمان ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی وطول درمان آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. طول درمان ارتودنسی بستگی به شدت بیماری شما و نوع ارتودنسی مورد استفاده است. با ما همراه باشید.

مدت زمانی که ارتودنسی به طول می‌انجامد

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع میبخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و بیشتر تحت درمان باشید.

مدت زمان ارتودنسی با توجه به نیازها و انتظارات شخصی بیماران به طور تقریبی بین 6 الی 36 ماه  طول می کشد. و اینکه طول دوره درمان شما چقدر خواهد بود به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که هر چه طول دوره درمان بیشتر شود هزینه ارتودنسی دندان نیز افزایش میابد.

تاثیر سن بیمار بر روی طول درمان ارتودنسی

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین مدت زمان ارتودنسی سن بیماران است. هر چه سن و سال کمتر باشد مدت زمان درمان نیز کوتاه تر خواهد بود و برعکس هرچه افراد مسن تر باشند طول دوره درمان به درازا خواهید کشید. کودکان به دلیل اینکه فک و دندان هایشان هنوز در حال رشد هستند به راحتی و در کمترین زمان به دندان هایی صاف و یکدست میرسند. به مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی کودکان کمتر است.

انتظارات بیمار

به طور معمول انتظارات شخصی بیماری که تنها به مرتب کردن دندان های خود تاکید دارد با بیماری که به جراحی فک و تغییر دادن فرم صورت می اندیشد تفاوت دارد. برخی از بیماران هم انتظارات واقع بینانه تری از ارتودنسی دارند  و این باعث میشود که پروسه درمان برایشان بهتر  پیش برود. اگر شما عجله ای برای درمان نداشته باشید میتوانید با خیال راحت تا 3 سال و بشتر هم تحت درمان باشید و اگر نیازمند یک ارتودنسی در زمان کوتاه هستید میتوانید با مشورت گرفتن از متخصص یک روش ارتودنسی سریع انتخاب کنید که مدت زمان آن کوتاه باشد.

نکاتی تکمیلی در مورد طول درمان

در برخی موارد حتی انتظارات هر فرد و نیاز او به انجام درمان های متفاوت می تواند تعیین کننده زمان نهایی  درمان ارتودنسی باشد. اما با توجه به اینکه مشکلات و اختلالات فکی یا دندانی هر فرد فقط مختص به خود او است، از این رو هیچ متخصص ارتودنسی نمی تواند قبل از معاینه و بررسی مشکل خاص شما بازه زمانی مشخصی را برای این درمان تعیین کند.

با این حال ما در اینجا به چند گزینه ای که در تعیین مدت زمان ارتودنسی تاثیر مستقیم می گذارد می پردازیم :

  1. شدت اختلالات فکی ودندانی
  1. انتخاب نوع دستگاه های
  2. سلامت دندان ها
  3. بهداشت مناسب دهان و دندان

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی شد تا شما بیشتر با طول درمان ارتودنسی آشنا شوید بدانید چه عواملی در تعیین آن موثر هستند. شما می‌توانید با مطالعه بیشتر و کسب اطلاعات کافی بهترین تصمیم را در مورد سلامت دهان های خود بگیرید.

 





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: