النترا ان لاین جدید و روغن گیربکس
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای یکی از معروف ترین شرکت های خودرو سازی جهان است که اصلتا کره ای است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با یکی از جدید ترین محصولات این شرکت یعنی هیوندای النترا ان لاین آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در مورد روغن گیربکس به شما بدهیم. همچنین قصد داریم به شما بگوییم لوازم یدکی هیوندای را از کجا تهیه کنید تا قابل اطمینان باشد. با ما همراه باشید.

النترا جدید

موتوری که به النترا ان لاین نیرو میبخشد یک موتور 1.6 لیتری از نوع توربوشارژ جی دی آی یا (GDI) است. البته بکار بردن این موتور در سری جدید ان لاین چیز جدیدی نیست زیرا نمونه های قدیمی دیگر نیز از همین موتر بهره میبرند. قدرت این موتور 201 اسب بخار است و گشتاور آن نیز 265 نیوتون متر است. مجموعه این امکانات و هماهنگی آن ها با یک گیربکس 6 سرعته (البته دستی نه اتوماتیک) یا نمونه دو کلاچه باعث حرکت چرخ ها در جلو میشود.

ویژگی های النترا

مهمترین تغییرات ایجاد شده در این سری از ان لاین، تغییرات ظاهری است. طراحی این ماشین کاملا جذاب است و حس هیجان را در رانندگان و سرنشینان بر می‌انگیزد.

درست مانند نمونه استاندارد النترا ، در نمونه ان لاین جدید نیز نمای جلوی ماشیت از یک جلوپنجره آبشاری بزرگ بهره مند است. اما تفاوت اساسی در نمای جلوی  ماشین اضافه شدن لوگوی N LINE روی جلو پنجره است. همچنین در ورودی های هوا از طراحی منحصر به فردی استفاده شده است. طراحان کمپانی بر این باورند که این وردی ها طوری ساخته شده که آیرودینامیک ماشین را بهبود بخشیده و در خنک سازی موتور نقش بسیار موثرتری دارند.

روغن گیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

فلسفه تعویض روغن گیربکس

برعکس تصور بسیاری از افراد روغن گیربکس های دستی کیفیت خودش را خود به خود از دست نمیدهد بلکه تنها مشکل آن آلوده شده است. زمانی که دنده ها دچار استهلاک میشوند ذرات ریزی از بدنه آن ها جدا شده و وارد روغن میشود. این ذرات کم کم کاری میکنند که قطعات داخل گیربکس به خوبی روانکاری نشوند. به عبارتی این ذرات مانع این میشوند که روغن کار خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین روغن را بعد از مدت زمان خاصی باید تعویض کرد.

سخن آخر

اگر شما از یکی از محصولات این دو شرکت بزرگ خودرو سازی یعنی کیا یا هیوندای استفاده می‌کنید و نمکی‌دانید قطعات آن را از کجا تهیه کنید تا از کیفیت و اصالت آن مطمئن باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برا شما مفید باشد.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: