ارتودنسی و هزینه آن
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاملی را راجع به هزینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ارتودنسی را برای شما تعریف خواهیم کرد و اطلاعات خوبی را در مورد هزینه ارتودنسی نامرئی نیز در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

متخصص ارتودنسی

دندانپزشکان زیادی هستند که ادعا می کنند می توانند به خوبی به اصلاح نامنظمی های دندانی بپردازند. اما با وجود ادعای آن ها، انجام این کار را تنها باید به یک متخصص ارتودنسی دندان (ارتودنتیست) واگذار کرد.

این متخصصان پس از دریافت مدرک دندانپزشکی عمومی خود، با شرکت در یک آزمون اختصاصی (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصی اصلاح ناهنجاری های دندانی و فکی می شوند.

آن ها 3 یا 4 سال به صورت تخصصی آموزش های لازم را می گذرانند و با مدرک معتبر تخصصی فارغ التحصیل می شوند. طی این چند سال آن ها با تمام علل نامنظمی های دندانی و تمام روش های اصلاح آن نامنظمی ها به وسیله دستگاه های پیشرفته آشنا می شوند.

راجع به ارتودنسی اقساطی بیشتر بدانید.

بهترین سن شروع درمان ارتودنسی

متخصصان معتقدند که حتی اگر کودک مشکل خاصی در خصوص هماهنگی دندان های خود نداشته باشد بهتر است که از سنین 6 تا 8 سالگی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند.

اگر مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشکلات احتمالی (کج شدن دندان ها و …) پیشگیری می کند. و اگر دندان های کودک نامنظم باشند یا مشکل فکی وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندک و هزینه پایین آغاز می شود.

همه چیز را راجع به ارتودنسی اینویزیلاین بدانید

حداکثر سن ارتودنسی

برای ارتودنسی سن معنایی ندارد، از کودکی تا بزرگسالالی تمام درمان ها انجام می شود. تا زمانی که دندانی در دهان وجود داشته باشد و ساختار فک سالم باشد این درمان انجام داده می شود. اما به نظر می رسد که حداکثر سن 75 سال باشد.

همه چیز را در مورد ارتودنسی ژله ای بدانید.

هزینه ارتودنسی نامرئی

اینویزیلاین ها همان پلاک های شفاف و معمولا پلاستیکی ارتودنسی هستند که چند سالی است طرفداران زیادی پیدا کرده اند. با توجه به اینکه شفاف و نامرئی هستند معمولا توسط بزرگسالان سفارش داده میشوند. این دستگاه با کمک اسکن ها و فناوری های 3 بعدی جدید ایجاد میشوند. بسته به نوع مشکل و شدت آن ممکن است تعداد زیادی اینویزیلاین برای شما ساخته شود. هر کدام از این دستگاه ها برای دو هفته طراحی شده و قادر است تا چند میلیمتر از دندان های شما را صاف کند. به محض اینکه کارش را انجام داد باید با یک اینویزیلاین دیگری جاگزین شود و همین داستان تا آخرین دستگاه تکرار میشود.

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی

بعضی از مراجعان به کلینیک و کاربرانی که وارد سایت میشوند از ما میخواهند که یک قیمت دقیق برای خدمات دندانپزشک ارائه دهیم اما حقیقتش را بخواهید چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا برای مثال قیمت ارتودنسی نامرئی خودش به تنهایی تحت تاثیر عوامل مختلفی است که به ما اجازه نمیدهد یک عدد ثابت و یا دقیق برای این موضوع ارائه دهیم.

سخن آخر

ما سعی کردیم تا امروز در این مقاله هر آنچه شما باید درمورد ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی بدانید را برای شما بازگو کنیم. تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: