ارتودنسی متحرک و درمان تنفس دهانی
نوشته شده توسط : رعنا

تنفس دهانی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند به دلیل وجود ناهنجاری های دهان و دندان باشد. امروز در این مقاله می‌خواهیم درمان تنفس دهانی توسط ارتودنسی را برای شما بازگو کنیم و اطلاعات خوبی را در ارتباط با ارتودنسی متحرک و درمان تنفس دهانی توسط ارتودنسی به شما عزیزان منتقل کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی متحرک چیست؟

داشتن دندان سالم یکی از نشانه‌های زیبایی به شمار می‌آید، و بسیاری از افراد دندان‌های نامنظمی دارند که علت این مشکل می‌تواند مادرزادی یا فشار به دندان‌ها باشد. با ارتودنسی می‌توان دندان‌ها را صاف کرد و فاصله بین دندان‌ها را از بین برد، و با این روش به سلامتی دندان، لثه و همچنین مفاصل فک کمک بسزایی می‌شود. در بین روش‌های ارتودنسی، یک مدل ارتودنسی متحرک وجود دارد که نسبت به روش اصلی آسان‌تر است برای بسیاری از افراد قابل قبول‌تر می‌باشد؛ زیرا هر وقت که خواستند می‌توانند آن را از دهـان خود خارج کنند و دوباره سر جای خود بگذارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی طرح لبخند بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

تفاوت ارتودنسی متحرک نسبت به ثابت از اسم آن پیداست. ارتودنسی ثابت به دندان شما می‌چسبد، در حالی که ارتودنسی متحرک را می‌توانید از دهان خارج کنید. بسیاری از روش‌های ارتودنسی مراحل مختلفی دارند، بنابراین ترجیح داده می‌شود از این مدل برای درمان استفاده شود و این روش درمانی می‌تواند بسیار مفیدتر واقع شود. معمولا وقتی می‌خواهند فک‌ها را درمان کنند از ارتودنسی متحرک استفاده می‌شود و برای درمان ناهنجاری دندان از ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند. چند مدل مختلف ارتودنسی متحرک وجود دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

راجع به هزینه ارتودنسی بیشتر بدانید.

درمان تنفس دهانی

طی سال های اخیر متخصصان و محققان، مطالعات زیادی در زمینه نفس کشیدن و تاثیرات آن بر رشد فک و صورت انجام داده اند. تقریبا نتیجه همه این تحقیقات نشان داده که نه تنها نوع نفس کشیدن با نحوه رشد استخوان های فک و صورت ارتباط دارد، بلکه تاثیر مستقیمی با هم دارند. در واقع ثابت شده که مشکل تنفسی  می تواند باعث اختلال در رشد فک باشد و هم اختلالات ساختاری فک ها، مثل کوچک بودن آن ها،  می تواند موجب مشکلات متعدد تنفسی شود. یعنی یک رابطه دو طرفه و مستقیم بین آن ها حاکم است.

ضرر تنفس دهانی

مشکلات تشکیل فک، متورم شدن لوزه ها یا آدنوئید ها، انواع و اقسام آلرژی ها و یا حتی عادات نادرست  می تواند باعث دهانی شدن تنفس شود. مشکل این است که تنفس دهانی  می تواند  اثرات طولانی مدتی داشته باشد. برای مثال از خشکی دهان گرفته تا پوسیدگی دندان و آپنه خواب می توانند عوارض تنفس دهانی باشند. در كودكان ، تنفس دهانی همچنین  می تواند  منجر به ایجاد تغییرات جزئی تا متوسط در صورت شود كه بر چهره و عملکرد فک تأثیر منفی می گذارد.

راجع به ارتودنسی ارزان بیشتر بدانید.

سخن آخر

شما با تحقیق کردن می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید و باعث شوید تا هیچوقت دچار پشیمانی نشوید. ما در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این مجله ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: