بهترین روش درمان نامنظمی های جزئی، ارتودنسی متحرک
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان نامنظمی ها و نا هماهنگی های دهان و دندان است. ارتودنسی متحرک نیز بهترین روش برای درمان نامنظمی های دندان و دهان تا حد جزئی و متوسط است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی متحرک و کاربرد های آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی متحرک

به طور کلی می توان گفت که خود ارتودنسی یک شاخه تخصصی در رشته دندانپزشکی است. اقداماتی که در این شاخه انجام می شود شامل ارزیابی، تشخیص و اصلاح یا درمان مشکلات مختلف دندانی مانند کج بودن دندان ها و ناصاف بودنشان، شلوغی دندان ها، جلو بودن یکی از فک ها و …. است. برای رفع یا کاهش برخی از این موارد، می توان به بیمار یک وسیله ثابت یا قابل جابجایی و متحرک داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی فوری می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

کاربرد ارتودنسی متحرک

دستگاه‌های متحرک برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی جزئی تا متوسط به کار برده می شود. اما اگر بخواهیم به سوال “ارتودنسی متحرک برای چه دندان‌هایی است؟” پاسخ دهیم باید بگوییم که اگر مشکل و ناهنجاری فک و دندان پیچیده، شدید و جدی باشد ما نمی توانیم از این  نوع دستگاه ها برای اصلاح و درمان استفاده کنیم.

زیرا ماهیت دستگاه های متحرک به گونه ای است که تنها برای حل مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی بکار برده میشوند. مشکلات جدی تر مانند انواع مال اکلوژن ها یا ناهماهنگی های فکی را معمولا با ارتودسی ثابت و یا حتی ترکیبی از جراحی فک و ارتودنسی ثابت برطرف می‌کنند

همه چیز را راجع به ارتودنسی پیشگیری بدانید.

طول درمان ارتودنسی متحرک

به طور معمول 12 ماه پس از پایان درمان طبیعی شما باید در شبانه روز حدودا 22 ساعت از نگهدارنده ها استفاده کنید. پس از این مدت شما باید برای مراقبتهای مداوم ، عقب نشینی و هرگونه تعویض یا ترمیم نگهدارنده از مشاوره خصوصی ارتودنتیست خود بهره بگیرید.

همچنین راجع به انتخاب بین ارتودنسی و کامپوزیت نیز بیشتر بدانید.

عدم استفاده از نگهدارنده ها

در صورت متوقف کردن استفاده از نگهدارنده، احتمالا حرکت دندان شما به سوی موقعیت قبلی خود آغاز می شود. زیرا دندان ها نیز از حافظه و الگوی طبیعی خود پیروی می کنند. تغییر در وضعیت دندان های شما در طول زندگی ادامه دارد و بخشی از روند طبیعی پیری است.

تنها راه برای داشتن دندان های صاف بعد از دوره درمان استفاده شبانه از نگهدارنده ها است. به نوجوانان هم توصیه می شود که تا رسیدن به بزرگسالی از نگهدارنده ها استفاده کنند. بزرگسالان هم بهتر است بطور نامحدود از آنها استفاده کنند هرچند که تصمیم نهایی بر عهده دکتر ارتودنسی است.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا همه چیز را راجع به ارتودنسی متحرک به شما عزیزان بگوییم و اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. باز هم تاکید می‌کنیم که اگر قصد استفاده از ارتودنسی را دارید حتما به یک متخصص مراجعه کنید و با او در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: