ونیر کامپوزیت چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت یکی از پرطرفدار ترین مواد موجود در کلینیک های دندانپزشکی است که کاربرد های بسیار زیادی نیز دارد. امروز در این مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با کامپوزیت دندان آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را راجع به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ونیر کامپوزیت

ونیرها معمولا به دو روش مستقیم (direct) و غیرمستقیم (indirect) به دندان ها متصل شده و ظاهر دندان ها را بهتر می کنند. ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند و اتفاقا در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیمT جزء ونیرهای مستقیم هستند یعنی دندانپزشکِ متخصص ترمیمی و زیبایی، آن ها را طی یک جلسه و بدون آماده سازی آنچنانی به سطح دندان ها متصل می کند.

کامپوزیت ونیر نوعی مواد سفید رنگی از جنس رزین کامپوزیت است که برای پرکردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما دندانپزشک زیبایی با استفاده از برند های مختلف، رزین کامپوزیت را شبیه دندان های طبیعی روی دندان های شما شکل می دهد. ونیرکامپوزیت از یک رزین پر کننده همرنگ دندان که به دندان متصل می شود ساخته می شود که به نام ونیر دندان یک روزه، ونیرهای رزینی و ونیر دایرکت یا مستقیم نیز شناخته می شود.

هزینه ونیر کامپوزیت

قیمت تمام ‌شده روکش کامپوزیتی ، لمینت و ونیر سرامیکی بستگی به‌کیفیت مواد اولیه به‌کار برده دارد. به طور تقریبی هزینه ونیر دندان در سال ۱۴۰۰ (ابتدای سال 1400) تعرفه برای روش مستقیم یا ونیر کامپوزیتی از 950 هزار تومان تا 1 میلیون و 900 هزار تومان برای هر واحد دندان متغیر می باشد.

برای اینکه متوجه شوید چند واحد از دندان های شما باید کامپوزیت شود روبروی آینه ایستاده و لبخند بزنید. هر تعداد از دندان های شما که هنگام لبخند زدن مشخص شدند نیاز به کامپوزیت ونیر دندان دارند. برای محاسبه قیمت کامپوزیت دندان سال 1400 می بایست قیمت هر واحد کامپوزیت را در تعداد دندان هایی که می خواهید کامپوزیت کنید , ضرب کنید تا هزینه کلی مشخص شود.

کامپوزیت یا لمینت سرامیکی

برای ونیر دندان می توان از دو روش استفاده کرد: لمینت و کامپوزیت. برای اینکه بهتر متوجه تفاوت های این دو روش شوید به چند مورد اشاره شده توجه کنید.

کامپوزیت به صورتی است که مستقیم روی دندان قرار گرفته و در دهان شکل داده می شود. البته ممکن است به طور غیر مستقیم نیز توسط تکنسین در لابراتوار دندان ساخته شده و سپس به دندان متصل شود. معمولا از کامپوزیت برای افراد کم سن و سال که نیاز به طراحی دقیق تری دارند استفاده می شود. طول عمر کامپوزیت هم حدود چهار سال است.

سخن آخر

همنطور که در بالا خواندید ونیر و لمینت هر دو از پرکاربرد ترین مواد دندان پزشکی هستند که امروز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرندام، اگر می‌خواهید بیشتر راجع به این دو بدانید و با اطمینان کامل لنتخاب کنید پیشنهاد ما به شما این است که بیشتر در این زمینه مطالعه کنید و اطلاعات خود را زیاد کنید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: