ارتودنسی لینگوال
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم ارتودنسی انواع و روش های متعددی دارد که هر کدام برای کاری ساخته شده اند و تاثیرات مخصوص خود را بر روی فک و دندان ها اعمال می‌کنند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی لینگوال آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی لینگوال چیست؟

در اصطلاحات پزشکی و دندانپزشکی واژه لینگوال، اشاره به هرچیزی که نزدیک زبان یا در ارتباط با زبان دارد. مثلاً ما یک عصب داریم که کف دهان و زبان را عصب دهی می کند و به آن عصب لینگوال گفته می شود. یک روش ارتودنسی هم داریم که به آن لینگوال گفته می شود زیرا دستگاه ها (سیم وبراکت) در این روش نزدیک به زبان هستند، در سمت زبان هستند. در واقع برعکس “ارتودنسی ثابت” معمولی که دندان ها به جلوی دندان ها وصل هستند، در این روش دستگاه ها به پشت دندان متصل هستند به همین دلیل به این روش درمانی ارتودنسی پشت دندانی، لینگوال یا زبانی هم گفته می شود.

درمان اوربایت با ارتودنسی زبانی

ارتودنسی لینگوال برعکس ارتودنسی متحرک نه تنها اوربایت دندان بلکه سایر مال اکلوژن های شدیدی مانند کراس بایت و آندربایت را به راحتی اصلاح کند. این سیستم همچنین میتواند ازدحام یا کراودینگ دندان و همچنین فاصله بین دندان ها را به خوبی برطرف کند.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور معمول هزینه ارتودنسی لینگوال زیاد است و کمتر کسی سراغ این روش اصلاح میرود. اگر هزینه ارتودنسی قابت معمولی را چیزی بین 4.5 تا 6 میلیون به ازای هر یک فک در نظر بگیریم، قیمت ارتودنسی لینگوال دست کم 2 یا 3 میلیون  تومان بیشتر از ارتودنسی معمولی خواهد بود.

ارتودنسی لینگوال نوعی ارتودنسی نامرئی

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید). در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند.

اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند. ارتودنسی زبانی یکی از انواع ارتودنسی نامرئی دندان است که می توانید در نظر داشته باشید.

نتایج درمان با ارتودنسی لینگوال

برخلاف بیاناتی که در دهه های قبل ابراز شد ،ذاتا چیزی وجود ندارد که تکنیک لینگوال نداشته باشد. نتایجی که می توان از ارتودنسی لینگوال انتظار داشت همانند ارتودنسی ثابت می باشد. کاربرد CAD/CAM های پیچیده و تکنولوژی سیم های انعطاف پذیر رباتیک ، باعث شده است که نتایج روش لینگوال قابل پیش بینی تر شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا اطلاعات مفیدی راجع به ارتودنسی لینگوال را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر احساس می‌کنید به درمان ارتودسنی نیاز دارید حتما با یک متخصص ارتودنسی در این زمینه مشورت کنید و از او بخواهید تا شما را راهنمایی کند. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. 





:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: