ارتودنسی برای کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

پیشگیری بهتر از درمان است. تا به حال چند بار این جمله را شنیده اید. ارتودنسی برای کودکان در سنین 8 تا 12 سالگی می‌تواند بهترین تصمیمی باشد که یک پدر مادر در قبال فرزند خود می‌گیرند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی کودکان، طول درمان و شیوه درمان آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

معنای ارتودنسی کودکان

ارتودنسی دندان به معنای منظم کردن دندان‌ها، رفع ناهنجاری‌ها و تغییر موقعیت‌های غیرعادی فک و دندان است. این درمان هم در کودکی و هم در بزرگسالی انجام داده می‌شود. اما به تمام اقداماتی که به منظور پیشگیری از بروز نامنظمی دندان ها و درمان به موقع این مشکلات در کودکی انجام داده می شود به صورت اختصاصی و در مجموع ارتودنسی کودکان گفته می‌شود.

مزایای ارتودنسی دندان

در پایین به معرفی بررسی چند تا از مهمترین فواید ارتودنسی می‌پردازیم:

  1. بهبود سلامت دهان و دندان
  2. افزایش اعتماد به نفس
  3. بهبود تکلم و توانایی جویدن: بهبود گفتار و قدرت جویدن، به دنبال کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان، می تواند دومین مزیت ارتودنسی برای کودکان باشد. زیرا اگر دندان ها در موقعیت مناسب خود نباشند تکلم و جویدن به خوبی صورت نمی گیرد. به جز این، عدم جویدن مناسب غذا به دنبال نامنظم بودن دندان ها می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود.
  4. صرفه جویی در زمان
  5. کاهش هزینه درمان: به دلیل زمانبر بودن ارتودنسی در سنین بالا، تعداد مراجعات و سختی درمان بیشتر می شود که همگی باعث افزایش هزینه خواهد شد. برای مثال اگر کودکی با هزینه مثلا 6 میلیون تومان اکنون در سن 10 سالگی درمان می شود، در سن 25 سالگی باید حدود 2 برابر این هزینه را پرداخت کند. (ارقام صرفا جهت مطرح کردن مثال است)

راجع به ارتودنسی زبانی یا لینگوال نیز بیشتر بدانید.

فاز اول ارتودنسی کودکان

بر همین اساس سنین 6 تا 8 سالگی می تواند زمان مناسبی برای مراجعه به متخصص ارتودنسی باشد. در همین سنین ممکن است اگر نیاز باشد فاز اول درمان شروع شود. در صورت شروع درمان در این سنین، به ندرت از بریس (همان سیم کشی ارتودنسی) استفاده می شود و بیشتر از فضا نگهدارها، وسیع کننده های کام و از این دست لوازم استفاده می شود.

درمورد متخصص ارتودنسی نیز بیشتر بدانید تا بتوانید او را از یک دندانپزشک عمومی تشخیص دهید.

 

فاز دوم درمان

بهترین سن آغاز درمان نیز سنین 10 تا 15 سالگی است که بیشتر دندان های دائمی در آمده اند و می توان بدون دغدغه درمان را آغاز کرد. در این سنین از بریس ارتودنسی استفاده خواهد شد.(منبع)

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجه به ارتودنسی زبایی می‌توانید اینجا کلیک کنید.

هزینه ارتودنسی کودکان

هیچوقت بدون مراجعه حضوری و معاینه دهان و دندان کودک توسط متخصص، امکان برآورد دقیق هزینه ارتودنسی کودکان وجود ندارد. اما به صورت یک قاعده کلی، نرخ و تعرفه و هزینه ارتودنسی کودکان کمتر از ارتودنسی بزرگسالان است. یعنی هرچه زودتر اقدام به درمان کودکان خود کنید هزینه کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا به شما بگوییم اگر فرزند کوچکی دارید که در دندان ها و یا فک خود نامنظمی و یا ناهنجاری دارد حتما او را نزد یک متخصص ارتودنسی ببرید و از او بخواهید تا از پایین ترین سن ممکن درمان را شروع کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: