کامپوزیت دندان و هزینه هر واحد
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از پرطرفدار ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه در سراسر دنیا از کاربرد های آن استفاده می‌کنند و ترمیم و زیباسازی دندان را با آن انجام می‌دهند. امروز در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر تعریف کامپوزیت دندان اطلاعاتی را نیز راجع به هزینه آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

اگر بخواهیم در قالب یک مثال کامپوزیت را تعریف کنیم باید بگوییم، این روش مانند هنر مجسمه سازی است. در اینجا دندانپزشک مانند مجمسه ساز عمل می کند و با استفاده از مواد کامپوزیت، دندانها را شکل و فرم می دهد.

اما کامپوزیت چگونه به برطرف کردن زشتی های دندان می پردازد؟ دندانپزشک در اجرا کامپوزیت از مواد مخصوصی برای فرم و شکل دهی دندان ها استفاده می کند که برای ماندگاری مواد بر روی دندان از نور ماورابنفش کمک می گیرند. بعد از اتمام کار دندان های زیبا، سفید رنگ و کاملا مرتب ظاهر می شود که هر فردی هنگام روبرو شدن با دندان های شما از زیبایی آن شگفت زده خواهد شد.

حال هر چقدر دندانپزشک در انجام کار خود حرفه ای تر باشد، مطمئنا نتیجه به دست آمده زیباتر خواهد بود. به همین خاطر ظاهر، ضخامت خوب و خطوطی که روی دندان ایجاد می‌شود جزو ظرافت کاری های این روش زیباسازی دندان است.

کامپوزیت برای زیبایی

امروزه بیش از نیمی از مردم از ظاهر لبخند خود ناراضی هستند و به دنبال راهی می گردند که مشکلشان را بدون هیچ دغدغه ای برطرف کنند. حال برای این که بهترین راهکار از میان روش های زیباسازی دندان انتخاب شود، در این قسمت به مزایا و معایب کامپوزیت دندانپرداختیم:

مزایا:

  1. چسبیدن مواد کامپوزیت به دندان موجب افزایش استحکام ساختار دندان می شود.
  2. رنگ اکثر کامپوزیت ها هم رنگ دندان است و ظاهری کاملا طبیعی به دندان ها القا می کند.
  3. قیمت آن نسبت به دیگر روش های زیباسازی مقرون به صرفه تر است.
  4. تنها در یک جلسه انجام می شود.

معایب:

  1. طول عمر آن نسبت به دیگر روش های زیباسازی مانند لمینت کمتر است.
  2. از آنجایی که برای اجرای کامپوزیت دندان ها نیاز به تراشیده شدن ندارند، ممکن است نتیجه نهایی  غیرعادی به نظر رسد.

قیمت کامپوزیت 1400

مطمئناً قبل از انجام کامپوزیت دوست دارید در مورد تمام جوانب تاثیرگذار بر روی هزینه کامپوزیت اطلاعات کسب کنید. اولین مورد تعیین کننده قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۰ تعداد دندان های مورد نیاز برای انجام این روش زیباسازی است. برای این که بدانید چه تعداد دندان لازم است کامپوزیت شود کافی است روبروی آینه بایستید و لبخند بزنید؛ هر تعداد دندانی که شما قابل مشاهده است نیاز به کامپوزیت دارد.

در واقع قیمت کامپوزیت در سال ۱۴۰۰ براساس تعداد واحدها مشخص می‌شود. البته موارد دیگری هم مانند برند و نوع کامپوزیت بر روی قیمت تاثیر گذار است و هر چقدر هم دندانپزشک در اجرای کامپوزیت مهارت بیشتری داشته باشد، مطمئنا دستمزد بیشتری برای اقدامات زیبایی دریافت می‌کند.

برای آشنایی بیشتر و مشاوره می توانید با شماره تماس های کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال تماس بگیرید و یا برای ما نظر و سوال خود را بنویسید.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را راجع به هزینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و تعاریفی را نیز راجع به خود کامپوزیت برای شما بیان کنیم. همانطور که قبلا هم گفتیم تحقیق کردن بهترین راه برای جلوگیری از بروز پشیمانی است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: