نکات بهداشتی برای دندان های ارتودنسی شده
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری ها و نامرتبی های دندان و فک است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را بیشتر با ارتودنسی آشنا کنیم اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به اصول رعایت بهداشت برای دندان های ارتودنسی شده را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چرا بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

با نگاه کردن در آینه می توانید متوجه شوید که بریس ارتودنسی و تمام اجزای آن طوری هستند که باعث به دام افتادن و گیر کردن مواد غذایی می شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با یک مسواک زدن ساده و نخ دندان کشیدن، دندان ها را تمیز می کردید. اما اکنون تمیز کردن بریس ها را نیز باید به فرآیند شستشو اضافه کنید. بعد از مصرف هر وعده غذایی، دندان های شما و صد البته بریس ها کثیف می شوند و خطر پوسیدگی دندان هایتان بیشتر خواهد بود.

بنابراین رعایت بهداشت و پیروی از دستورالعمل های متخصص ارتودنسی دندان در طی درمان از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت تمیز نبودن دندان ها و براکت ها، آسیب دائمی و جبران ناپذیری به مینای دندان وارد می شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسیدگی می شوند، سپس با التهاب لثه و تحلیل آن مواجه می شوید. و در نهایت مشکلات شما بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که شاید دندان خود را از دست دهید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی و عمل بینی همزمان می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

وسایل مورد نیاز برای رعایت بهداشت ارتودنسی

از آنجا که طول درمان ارتودنسی برای بسیاری از افراد به 18 ماه و یا حتی 36 ماه می‌رسد، بهتر است که در این مدت بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود. برای این مهم، حتماً باید از وسایل و تجهیزات بهداشتی مانند مسواک ارتودنسی، مسواک بین دندانی، انواع نخ دندان، واترجت و … استفاده شود. در ادامه به معرفی این لوازم پرداخته شده است. خریداری آن ها می تواند یکی از توصیه های ارتودنتیست جهت رعایت بهداشت ارتودنسی باشد.

همچنین راجع به ارتودنسی کامل نیز بیشتر بدانید.

  • مسواک های بین دندانی
  • مسواک ارتودنسی
  • گیره های نخ دندان : استفاده از این گیره ها بسیار آسان است. همانطور که در ویدئوی زیر می بینید، این نخ دندان ارتودنسی متشکل از تکه ای کوچک از نخ دندان با یک نگهدارنده پلاستیکی است. مدت زمان تمیز کردن لابلای دندان ها با این نخ دندان ارتودنسی به نسبت روش های دیگر نسبتا کوتاه تر است.
  •  
  • نخ دندان ارتودنسی : نخ دندان های معمولی هرچند کارساز هستند اما اگر روکش مومی نداشته باشند ممکن است با گیر کردن در لابلای دندان ها و یا اتصالات ارتودنسی خیلی زود دچار پارگی شده و کار خود را به خوبی انجام ندهند. بنابراین اگر تمایل دارید تا نخ دندان معمولی استفاده کنید حتما آن هایی را انتخاب کنید که روکش مومی دارند.
  • رد کننده نخ دندان

راجع به دندانپزشکی بارداری همه چیز را بدانید.

سحن آخر

اگر ارتودنسی دارید و یا قصد انجام ارتودنسی را دارید، قطعا این مطلب برای شما مفید خواهد بود اما اگر واقعا به بهداشت دهان و دندان های خود در طول درمان ارتودنسی اهمیت می‌دهید، باید حتما با یک متخصص ارتودسنی در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: