پمپ روغن سانتافه و اویل پمپ
نوشته شده توسط : رعنا

پمپ روغن یکی از مهم ترین قطعات داخلی خودرو است که از اهمیت بسیار بالایی برای سلامت موتور برخوردار است. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد داریم راجع به پمپ روغن سانتافه حرف بزنیم می‌خواهیم اطلاعات بسیار مفیدی را نیز راجع به اویل پمپ که یکی از مهمترین قطعات هیوندای، و کلا خودرو های کره ای به شمار می‌رود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

محل قرار گیری پمپ روغن در سانتافه

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

کارکرد پمپ روغن سانتافه

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند.

اویل پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که پیستون در داخل سیلندر در حال حرکت می باشد، بین سیلندر و رینگ های پیستون اصطحکاک وجود دارد. برای جلوگیری از این اصطکاک، قفل شدن و آسیب دیدن باید این سطوح چرب شوند. وظیفه اویل پمپ یا پمپ روغن گردش روغن در داخل قطعات موتور است. این پمپ داخل بلوک سیلندر قرار می‌گیرد. اویل پمپ با تأمین روغن موتور، موتور در حال کار را روغنکاری و چرب می کند. این روغنکاری باعث می شود تا قطعات فلزی موتور با یکدیگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حین کار، گرمای اجزای موتور را نیز جذب خود می کند.

علت تعویض اویل پمپ خراب

با گذشت زمان پمپ روغن یا همان اویل پمپ می تواند خراب شود. مهم است که علائم مربوط به شروع خرابی این پمپ را بدانید زیرا در صورت پشت گوش انداختن این خرابی، موتور و در نهایت ماشین شما به شدت آسیب میبیند. آنچه واقعاً هنگام خراب شدن پمپ روغن مخصوصا اویل پمپ هیوندای و کیا اتفاق می افتد این است که اگر بلافاصله آن را تعویض نکنید، ممکن است آسیب شدید موتور رخ دهد.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را در مورد اویل پمپ و کلا پمپ روغن خودرو کره ای سانتافه در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد تهیه اویل پمپ و یا پمپ روغن برای خودروی خود دارید و نمی‌دانید باید آن را از کجا تهیه کنید، پیشنهاد ما فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: