ارتودنسی یا لمینت؛ کدام یک برای دندان های نامرتب بهتر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی و لمینت دندان هر دو از پر طرفدار ترین درمان ها برای دندان به شمار می‌روند. امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که کدام یک از درمان های ارتودنسی و یا لمینت دندان برای درمان نا مرتبی دندان ها مناسب تر است. علاوه بر اینکه قصد داریم تا اطلاعاتی را راجع به ارتودنسی و شیوه درمانی آن در اختیارتان قرار دهیم می‌خواهیم راجع به لمینت دندان نیز با هم بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

درد درمان ارتودنسی و طول درمان آن

خیلی کم، در دو سه روز اول ارتودنسی و جلساتی که تنظیم مجدد انجام می شود ممکن است بیمار کمی درد داشته باشد که این دردها خود به خود از بین می رود.درد ارتودنسی در مقابل دردهای دیگر مثل کشیدن دندان ، عصب کشی و … بسیار ناچیز است.در هر حال بیمار می تواند در روز های اول از مسکن های خفیف نیز استفاده کند.

مدت زمان درمان ارتودنسی به شدت ناهنجاری دندان و فک ،سن بیمار ،نوع ارتودنسی ، همکاری بیمار ، کشیدن یا نکشیدن دندان و … بستگی دارد اما به طور متوسط حدودا بین 15 تا 24 ماه زمان برای ارتودنسی ثابت نیاز است .مدت زمان درمان ارتودنسی متحرک معمولا کوتاه تر از ارتودنسی ثابت است.

استفاده از پلاک های متحرک در سنین بالا

باسلام، غالباً در ارتودنسی متحرک در سنین پایین جهت اصلاح روابط فکی و همچنین تصحیح های جزئی مشکلات دندانی استفاده می شود ولی در سنین بالاتر بدلیل تثبیت ساختمانهای استخوان فک، درمان ارتودنسی ثابت توصیه می شود و درمانهای ارتودنسی متحرک بدلیل محدود بودن توانایی آن ها در حرکات دندانی کاملاً کنترل شده، کیفیت لازم را نداشته و معمولاً به حالت اول برگشت می نمایند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت یا لمینیت دندان یکی از پرطرفدارترین روش های زیباسازی دندان هاست که هنگام اجرای آن، دندان ها پوسته نازک مخصوصی به تن می کنند و ظاهر تک تک آن ها از نظر رنگ، اندازه و طول کاملاً تغییر کرده و زیباتر می شود. این روش در کنار خلق زیبایی های ظاهری موجب افزایش استحکام و قدرت دندان ها نیز می شود. پس با داشتن این ونیرها با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم از زیبایی دندان ها لذت می برید و هم خیالتان بابت استحکام آن ها راحت می شود.

علت بالا بودن هزینه لمینت دندان

زمانی که از روش زیبایی لیمینت دندان صحبت می کنیم، ناخودآگاه هزینه زیاد در ذهن حک می شود.البته توقعی هم از هزینه  ارتودنسی برای درمان نامرتبی دندان هایتان نداشته باشید  اما علت پرهزینه بودن لمینت دندان چیست و چرا هزینه آن نسبت دیگر روش های زیباسازی بیشتر است؟ اولین موردی که موجب متفاوت بودن قیمت لمینت دندان می شود، روش اجرایی آن است. اجرای این کار شرایط و پیچیدگی خاص خودش را دارد و مواد به کار رفته در این روش بسیار هزینه بر است. همچنین تمام بیمه ها هیچ تعهدی بابت پرداخت هزینه اقدامات زیبایی دندان ندارند. پس احتمالا باید خودتان به تنهایی هزینه لمینت را پرداخت کنید.

حرف آخر

شاید باز هم با مطالعه این مطلب نتوانید با اطمینان تصمیم خود را بگیرید که باید از کدام روش برای اینکار استفاده کنید و برای همین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با یک پزشک متخصص در این زمینه مشاوره کنید و سپس برای اینکه سطح معلوماتتان بالا تر برود حتما مقالات بیشتر را مورد برسی قرار دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: