ارتودنسی نامرئی و هرآنچه باید راجع به آن بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دندان و فک است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی نامرئی که یکی از پرطرفدار ترین روش های ارتودنسی است آشنا کنیم. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما عزیان قرار دهیم تا بتوانید با خیال راحت تصمیم گیری کنید و دچار پشیمانی نشوید. با ما همراه باشید.

بازگشت درمان با ارتودنسی نامرئی

اگر طرح درمان توسط متخصص ارتودنسی صحیح باشد بعد از این که دوره درمانی با ارتودنسی نامرئی تکمیل می شود، استخوان های اطراف دندان ها وضعیت ثابتی پیدا می کنند. بدین ترتیب دیگر این درمان بازگشت نخواهد داشت و نیازی به استفاده دائم و مادام العمر از الاینرها ارتودنسی نیست.

طول درمان

طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی بستگی به میزان ناهنجاری فک و دندان متفاوت است، از آنجایی که دستگاه های نامرئی برای بعضی از ناهنجاری های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، معمولاً در مدت یک سال مشروط به استفاده منظم، می توانید به دندان هایی ردیف و منظم دست یابید.

ارتودسنی نامرئی

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها معمولاً را بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتدونسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

کاربرد ارتودنسی بدون سیم

ارتودنسی بدون سیم که در بخش قبلی از آن رونمایی کردیم، می تواند اغلب مشکلات ارتودنسی را برطرف کند. اما به صورت اختصاصی مشکلات و ناهنجاری های جزئی تا متوسط  را می شود با این روش به بهترین شکل درمان و اصلاح کرد.

سخن آخر

ما امروز سعی کردیم تا شما را با ارتودنسی نامرئی و اطلاعات بالایی راجع به آن که قطعا به کار خواهند آمد آشنا کنیم. بسیاری از موارد به جز هزینه ارتودنسی نامرئی گفته شد که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: