ارتودنسی و انواع آن؛ ارتودنسی ساده
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی انواع مختلفی دارد. این روش یکی از پرطرفدار ترین متد ها برای بازیابی نظم و ترتیب بین دندان ها است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و انواع آن به خصوص ارتودنسی ساده آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

متخصص ارتودنسی

دندانپزشکان زیادی هستند که ادعا می کنند می توانند به خوبی به اصلاح نامنظمی های دندانی بپردازند. اما با وجود ادعای آن ها، انجام این کار را تنها باید به یک متخصص ارتودنسی دندان (ارتودنتیست) واگذار کرد.

این متخصصان پس از دریافت مدرک دندانپزشکی عمومی خود، با شرکت در یک آزمون اختصاصی (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصی اصلاح ناهنجاری های دندانی و فکی می شوند.

آن ها 3 یا 4 سال به صورت تخصصی آموزش های لازم را می گذرانند و با مدرک معتبر تخصصی فارغ التحصیل می شوند. طی این چند سال آن ها با تمام علل نامنظمی های دندانی و تمام روش های اصلاح آن نامنظمی ها به وسیله دستگاه های پیشرفته آشنا می شوند.

درمورد ارتودنسی متحرک نیز بیشتر بدانید.

بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی

متخصصان معتقدند که حتی اگر کودک مشکل خاصی در خصوص هماهنگی دندان های خود نداشته باشد بهتر است که از سنین 6 تا 8 سالگی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند.

اگر مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشکلات احتمالی (کج شدن دندان ها و …) پیشگیری می کند. و اگر دندان های کودک نامنظم باشند یا مشکل فکی وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندک و هزینه پایین آغاز می شود.

راجع به ارتودنسی نامرئی بیشتر بدانید.

ساده ترین روش ارتودنسی

دندان هایی مرتب و منظم که در یک ردیف قرار داشته باشند، امروزه به عنوان یکی از معیارها و ملاک های زیبایی شناخته می شوند. دندان های مرتب و ردیف، تاثیر زیادی در زیبایی و دلنشین بودن لبخند شما دارند. داشتن یک لبخند زیبا، یکی از موثرترین راه های جلب اعتماد افراد در برخورد اول است. به این ترتیب، شما دلنشین تر و جذاب تر به نظر می رسید و راحت تر می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و اعتماد به نفس شما در روابط اجتماعیتان بیشتر می شود.

همه چیز را راجع به ارتودنسی خفیف بدانید.

همچنین دندان هایی مرتب و منظم، از طریق راحت تر کردن دسترسی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، سلامت و بهداشت دهان و دندان هایتان را ارتقا می دهند و تا حد زیادی از پوسیده و خراب شدن دندان های شما جلوگیری می کنند.

نکاتی راجع به ارتودنسی و سخن آخر

ارتودنسی دندان ها یکی از شاخه های علم دندانپزشکی است که به درمان و زیباسازی دندان ها و فک هایی که در موقعیت مناسبی قرار نگرفته اند و ناهنجاری دارند، کمک می کند. برای انجام این روش دندانپزشکی، دندانپزشک متخصص ارتودنسی که ارتودنتیست نام دارد، دستگاه هایی به نام بریس های ارتودنسی را روی دندان های شما قرار می دهد.

در این مقاله سعی کردیم تا نکات و اطلاعات مهمی را راجع به ارتودنسی و ارتودنسی ساده در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: