ارتودنسی نامرئی و دانستنیهای آن
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین خدمات دندانپزشکی است که برای جلوگیری از پیشرفت ناهنجاری ها و نامنظمی های دندانی است که سالهای بسیار طولانی در سراسر دنیا از این علم استفاده می‌کنند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و یکی از مشهور ترین نوع آن یعنی ارتودنسی نامرئی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

یکی از اصلی ترین خدماتی که ما به مراجعانمان ارائه می دهیم درمان ارتودنسی دندان در سنین مختلف و با تاکید بر ارتودنسی کودکان است. ما در مجموعه خود از تعدادی متخصص ارتودنسی متبحر، باتجربه و شناخته شده بهره می بریم که هر کدام تجربه هزاران مورد موفق درمان ارتودنسی را در کارنامه خود دارند.

ارتودنسی نامرئی

درمان ارتودنسی با صاف و مرتب کردن دندان ها به بهبود ظاهر آنها کمک می کند، به همین دلیل از محبوب ترین خدمات زیبایی دندان به حساب می آید. اما افراد زیادی پس از شنیدن نام ارتودنسی دندان به یاد سیم های فلزی و ظاهر ناخوشایند دستگاه های ارتودنسی  و دندانپزشکی کودکان می افتند. با اینکه می توان گفت ارتودنسی ثابت از قدیمی ترین و موثرترین درمان های ارتودنسی برای حل مشکلات پیچیده فک و دندان می باشد، اما امروزه پیشرفت های فراوانی در این زمینه انجام شده است. نسل های جدید ارتودنسی سعی در حل این مشکل داشته و بریس هایی با ظاهر شفاف یا نامرئی تولید کرده اند.

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک سری قالب های شفاف و متحرک هستند که با استفاده از پلاستیک سخت اقدام به صاف و مرتب کردن دندان ها (ترمیم و زیبایی دندان) می کنند. در این ارتودنسی برخلاف ارتودنسی های فلزی، از هیچ گونه سیم یا براکتی استفاده نشده است. اگر نیاز به درمان ارتودنسی دارید، ولی حتی فکر قرار دادن بریس های ثابت و فلزی آزارتان می دهد، ارتودنسی نامرئی بهترین گزینه خواهد بود.

طول درمان ارتودنسی

به طور کلی مدت زمان ارتودنسی دندان با بریس های نامرئی 18 بوده که ممکن است با توجه به پیچیدگی مشکل هر بیمار این زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و به همین دلیل طی کردن مسافت های زیاد برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی می تواند واقعا خسته کننده و زمان بر باشد. در نتیجه سعی کنید کلینیک ارتودنسی تان حتی الامکان نزدیک محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید.

مراحل انجام ارتودنسی

افرادی که برای منظم کردن دندان ها به کلینیک مراجعه می کنند صرف نظر از اینکه روش درمانشان به چه شکل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلی را طی می کنند. در ادامه مطلب به برسی این مراحل خواهیم پرداخت:

  • معاینه و ارزیابی تخصصی + مشاوره
  • انجام برخی پروسه های دندانپزشکی در صورت نیاز
  • آماده سازی دستگاه های ارتودنسی
  • نصب بریس و سایر دستگاه های مورد نیاز ارتودنسی
  • چکاپ مستمر و جلسات دوره ای تنظیم دستگاه ها
  • برداشتن دستگاه ها و اتمام درمان
  • ثتبیت نتایج ارتودنسی با کمک نگهدارنده و ریتینرها

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و ارتودنسی نامرئی آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را راجع به این دو در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم توانسته باشیم سطح معلومات شما را برای تصمیم گیری بهتر بالا برده باشیم تا بتوانید به راحتی و با خیال راحت به سراغ ارتودنسی بروید.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: