ایمپلنت یا بریج کدام یک بهتری است؟
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت و بریج دندان هر دو از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا به طور کمال این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم و به شما بگوییم با توجه به شرایطتتان، کدام یک از این دو مورد برای شما بهتر است و باید از کدام یک استفاده کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد بریج ها و ایمپلنت های دندانی در اختیارتان قرار دهیم.

بریج دندانی

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود همچنین بریج دندانی انواعی دارد که در ادمه به برسی آنها می‌پردازیم

  • پل دندانپزشکی سنتی: از آنجا که دندان های سالم در این روش تراشیده می شوند، استفاده از پل های سنتی چندان توصیه نمی شود و به هیچ عنوان فرآیندی محافظاکارانه نیستند. آن ها اغلب برای جاگزین کردن دندان های از دست رفته خلفی استفاده می شوند.
  • پل های مریلند
  • پل کانتی لور: پل دندان کانتی لور یا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار کمی متفاوت از سایر انواع بریج های دندانی است. برای نصب این نوع بریج دندان به یک دندان سالم نیاز داریم. این دندان تراشیده می شود تا بتوان روی آن پل کانتی لور را نصب کرد.
  • بریج دندان متکی بر ایمپلنت

همچنین همه چیز را راجع به هزینه ایمپلنت دندان نیز بدانید.

مزایای ایمپلنت دندان

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم. بعد از خواندن این بخش حتما بخش معایب را با دقت بیشتری بخوانید.

  1. عملکرد دندان ها را انجام می دهند
  2. آن ها به تسهیل بهداشت دهان و دندان کمک می کنند
  3. به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک زیادی می کنند: هنگامی که دندان خود را از دست می دهید ، استخوان اطراف آن ها به دلیل عدم فعالیت شروع به از دست دادن توده استخوانی می کند که اصطلاحا تحلیل استخوان نیز نامیده می شود. این از دست دادن استخوان، ممکن است منجر به تضعیف کل فک شود و خطر شکستگی های پاتولوژیک را افزایش دهد. اما خوشبختانه ایمپلنت دندان به استخوان نیرو می بخشد و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می کند.
  4. ایمپلنت ها ظاهر طبیعی و زیبایی دارند
  5. ماندگاری بسیار طولانی دارند: یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت دندان، دوام و طول عمر بالای آن است. پس از نصب ایمپلنت ها آن ها می توانند تا 25 سال دوام داشته باشند. در صورتی که بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود آن ها ممکن است تا آخر عمر نیز سالم باقی بمانند.
  6. به متفارن ماندن صورت کمک می کنند
  7. از کج شدن دندانهای دیگر جلوگیری می شود

سخن آخر

با توجه به تمامی مواردی که در بالا ذکر شد، حال تصمیم نهایی با شما است که کدام یک را انتخاب کنید. امروز ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، ولی اگر قصد دارید تا اطلاعات خود را در این مورد و موارد دیگر مرتبط به دندانپزشکی افزایش دهید به شما توصیه می‌کنیم تا حتما به سایت پایگاه سلامت دهان و دندان یکسر بزنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: