ارتباط دندانپزشکی و بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید خانم ها در دوران بارداری باید از انجام دادن بسیاری از کار ها دوری کنند چرا که سلامت خودشان و جنینشان به خطر می‌افتد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکسری مسائل دندانپزشکی که ممکن است در دوران بارداریط به سراغ مادران بیاید صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان و خطرات احتمال آن در دوران بارداری

بدن زن در دوران بارداری دارای نوسانات هورمونی متعددی است و همین امر ممکن است در سلامت دهان و دندان فرد اختلال ایجاد کند. کشیدن دندان در بارداری نیز می‌تواند در دوران بارداری بسیار آزاردهنده باشد.

 به طور کلی در زمان بارداری تنها باید اقدامات اورژانسی انجام شود. انجام هر گونه درمان ترمیمی و زیبایی جایز نیست و بهتر است که بعد از زایمان موکول شود. با این حال به گفته متخصصان “کشیدن دندان می  تواند در اغلب شرایط یه مورد اورژانسی باشد و در صورتی که جان و سلامت ما را تهدید کند حتما باید دندان کشیده شود. اگر نیاز باشد که دندان کشیده شود، در حالتی ایمن انجام می شود و هیچ خطری برای مادر باردار و جنین نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است که کشیدن دندان به بعد از حاملگی موکول شود.”

استفاده از دهانشویه و خطرات آن در بارداری

هرچند که توصیه می شود در دوران بارداری بهداشت دهان و دندان بیشتر از همیشه رعایت شود اما در خصوص استفاده از دهانشویه ها نظرات متفاوتی وجود دارد و احتمالاً هنوز برخی خانم های باردار برایشان سوال باشد که آیا می‌توانند در طول بارداری برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت دهان و دندان از دهانشویه استفاده کنند؟ ما در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت و نظرات متخصصان دندانپزشکی بارداری را در این خصوص جویا می شویم.

دیدگاه دندانپزشکان در مورد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری متفاوت است زیرا اکثر مارک های دهانشویه در بازار و داروخانه ها حاوی الکل هستند و الکل هرچقدر هم کم باشد ، در صورت مصرف در دوران بارداری می تواند مشکلات سلامتی برای نوزاد ایجاد کند ، به همین دلیل پزشکان با استفاده از دهانشویه های حاوی الکل در دوران بارداری مخالف هستند.

سخن آخر

در مورد کشیدن دندان نیز باید بگوییم که دندانپزشک مجرب می‌داند چگونه در صورت نیاز باید دندان یک مادر را بکشد. مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی عالی و یا یک متخصص مجرب بهترین کاری است که چه در دوران بارداری چه تحت هر شرایط دیگری می‌توانید انجام دهید. به طور کلی دوران بارداری دورانی است که باید برای انجام هر کاری اطلاعات کافی را داشته باشید. بهترین کار این است که مقالات مختلف را در اینترنت مطالعه کنید و باز هم می‌گوییم که برای انجام هر کاری با یک پزشک و یا یک مشاور متخصص در آن زمینه صحبت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: