5 روش نگهداری استخر روباز بعد از باراش باران
نوشته شده توسط : رعنا

۱-استخر را تمیز کنید

در بعضی مواقع، باران با وزش باد شدید همراه می شود و ممکن است وزش باد، بسیاری مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاک و … را وارد استخر و محیط اطراف آن کند. شما باید با احتیاط و با یک وسیله تمیز اقدام به جمع آوری و خارج کردن این مواد اضافی از داخل آب استخر کنید. میتوانید از جاروهای خودکار و هوشمند استفاده کنید یا به صورت دستی خودتان تمام برگ ها و موارد دیگر را از استخر خارج کنید. دقیقا بعد از تمیز کردن، شیمی آب و سطح مواد ضدعفونی را چک کنید که در ادامه هم توضیح داده شده اند.

۲- سطح قلیائیت و ph  آب را چک کنید

pH استخر شما به دلیل بارش باران، اسیدی تر میشود و رو به کاهش میگذارد. بنابراین سعی کنید هم ph را متعادل کنید و هم سطح یون های آب را چک کنید.

۳- مقدار و سطح مواد ضدعفونی کننده آب استخر را چک کنید

فرقی نمیکند که برای ضدعفونی کردن آب استخر خود از چه موادی استفاده میکنید. اما از آنجایی که بیشتر استخر ها از کلر برای این منظور استفاده میکنند، حتما سطح کلر آن را بسنجید و ببینید در چه سطحی قرار دارد.

باران همیشه تمیز نیست و ممکن است حاوی مواد ریز آلوده مثل دوده، فلزات سمی معلق و .. باشد. تمامی این مواد میتوانند آب استخر را آلوده کنند. احتمالا سطح مواد ضدعفونی کننده بعد از باران کاهش یافته یا از غلظت آن کاسته شده است. برای افزایش غلظت ماده ضدعفونی کننده خود حتما مقادیر اضافی به آب اضافه کنید. اگر قبل از بارش باران سطح مواد ضدعفونی کننده پایین بوده، حجم بیشتری ضدعفونی کننده به آب استخر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید : ساخت استخر

۴- سطح آب استخر را بررسی کنید

بدیهی است باران از آنچه که تصورش را میکنید و از آنچه که هست مقدار زیادی آب به استخر شما اضافه می کند. تلاش کنید که مقادیر اضافی آب را از استخر خارج کنید. برای اینکار میتوانید از سیستم گردش آب و فیلتراسیون استخر استفاده کنید. سعی کنید فیلتر را روشن بگذارید تا آب اضافی تخلیه شود. اینکار را تا زمانی که سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهید.

 ۵- عملکرد و سلامتی تجهیزات و تاسیسات استخر را بررسی کنید

در نگهداری استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نیست و باید توجه ویژ ای هم به تجهیزات و تاسیسات استخر داشته باشیم. دقیقا مشابه زمانی که طوفان میشود یا بلایای طبیعی دیگر در منطقه شما رخ میدهد، پس از باران نیز باید حتما سری به تاسیسات استخر روباز و سرپوشیده زد.

اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز صدمه ندیده و هیچ کدام از تجهیزات فنی استخر آسیب ندیده باشد. اگر به هر کدام از تاسیسات کوچکترین آسیب وارد شده باشد حتما با تعمیرکار و نگهدارنده های مجاز استخر ها (مانند تام استخر) تماس بگیرید تا قبل از بدتر شدن آسیب به تعمیر تجهیزات آسیب دیده بپردازند. اگر در اسرع وقت این تجهیزات تعمیر نشوند بعدها هزینه نگهداری و تعمیر آن ها چند برابر خواهد شد و سلامتی شناگران هم ممکن است به خطر بی افتد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/





:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: