نوشته شده توسط : رعنا

زنجیر طلا یکی از زیورآلاتی است که هیچ وقت دمده نمی شود اما قبل از اینکه اقدام به خرید طلا بکنید، دانستن چند نکته ضروری است. هدف این مقاله دادن آگاهی به شماست تا بعد از خرید و تحویل قطعه طلای خود، متعجب نشوید و همان باشد که می خواهید.

تا چه اندازه می خواهید هزینه کنید؟

قبل از اقدام به خرید زنجیر طلا، بودجه ای را متناسب با هدفی که دارید (طلا برای کادو دادن، استفاده روزانه و غیره) تعیین کنید. سپس با توجه به آن می توانید یکی از سه مدل زنجیر زیر را انتخاب نمایید. به طور  کلی زنجیرهای طلا در سه مدل زیر تولید می شوند.

زنجیر طلای توپر؛ منظور از زنجیر توپر زنجیری نیست که در ساخت آن 100 درصد از طلای خالص استفاده شده و در واقع، عیار زنجیر طلای توپر می تواند 22، 18، 14 و حتی 10 باشد. در بین تمامی این ها، زنجیرهای طلا که 18 و 14 عیار هستند، بیشترین میزان مقاومت و زیبایی را دارند. عیارهای بالاتر ضعیف تر بوده و عیارهای پایین تر، آن رنگ طلایی زیبا را ندارند.

زنجیر طلای آبکاری شده؛ به زنجیرهایی گفته می شود که از فلزات دیگر ساخته می شوند و در آخر یک روکش طلای مذاب به آنها اضافه می شود. اینگونه زنجیرها قیمت نسبتا ارزانی دارند زیرا فلز طلا تنها در روکش آنها وجود دارد. قیمت زنجیر طلای آبکاری شده کمتر است اما به مراقبت زیادی نیاز دارد.  هر چندوقت یکبار باید دوباره آن را آبکاری نمایید تا زیبایی و جلای خود را از دست ندهد.

زنجیر طلای توخالی و سبک؛ زنجیرهای سبک مثل زنجیرهای توپر تماما از طلا ساخته می شوند ولی کل طرح با طلا پر نشده و وزن سبکی دارد.

این سه مدل زنجیر با هم تفاوت های زیادی دارند اما مهمترین تفاوتشان در میزان طلای به کار رفته در ساخت و تبعا قیمت آنهاست. برای مثال، قیمت زنجیر طلای مردانه یا زنانه ای که روکش طلا دارد از همه مدل ها ارزانتر است. زیرا روکش طلا بعد از مدتی از بین می رود و فلز زیرین آن نمایان می شود. این زنجیرها نیازمند آبکاری جدید هستند و گرنه قابل استفاده نخواهند بود. از طرفی قیمت گردنبند طلای توخالی نیز کمتر است. اما اگر میخواهید دائما آن را به گردن داشته باشید، ما توصیه میکنیم که حتما طلای توپر بخرید.

بیشتر بخوانید :





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: