هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردمی کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که در اکثر کلینیک های دندانپزشکی یافت می‌شود. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد داریم تا شما را بیشتر با این ماده پرکابرد و پرطرفدار آشنا کینم، قصد داریم تا هزینه های استفاده از ونیر کامپوزیت را نیز برای شما بشکافیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر کذار بر روی قیمت کامپوزیت دندان

  • برند کامپوزیت و کشور مبدا
  • نیاز یا عدم نیاز دندان به ترمیم های دیگر: شرایط مراجعانی که نیازمند به درمان کامپوزیت هستند همیشه یکسان نیست و ما لزوما قرار نیست مستقیما برای همه بیماران سریعا کامپوزیت را آماده و نصب کنیم. برخی از مراجعان ممکن است دندان پوسیده و نیازمند ترمیم داشته باشند که باید قبل از نصب ونیر، حتما پوسیدگی برطرف و دندان ترمیم شود. هزینه ونیر کامپوزیت با حساب ترمیم پوسیدگی بیشتر از حالت عادی خواهد بود.
  • رنگ و سایه رنگ کامپوزیت بکار رفته: کامپوزیت مورد استفاده برای ساخت ونیر معمولا یک پالت کامل از سایه رنگ های مشابه با رنگ دندان طبیعی ما دارد. هزینه هر سایه رنگ (روشنی و تیرگی) معمولا کمی با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ونیر کامپوزیت با c نزدیک به 700 هزارتومان است و این درحالی است که کامپوزیت با گرید A نزدیک به 1 مییون و 300 هزار تومان است.
  • دستمزد دندانپزشک: ونیر کامپوزیت نوعی درمان ترمیمی و زیبایی مستقیم است. به این معنی که تمام مراحل آماده سازی آن در مطب دندانپزشک و با زحمت خود دندانپزشک انجام داده می شود و در نهایت طی یک جلسه کامپوزیت نصب می شود. بنابراین طبیعی است که بخشی از هزینه ونیر کامپوزیت ها باید مستقیما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشک شود.
  • نکنه دیگر هم این است که اگر کار آمادگی و نصب را متخصص ترمیمی و زیبایی انجام دهد هزینه می تواند بیشتر شود و دستمزد دندانپزشک عمومی معمولا کمتر از متخصص است.
  • تعداد دندان نیازمند کامپوزیت

حد اقل و حد اکثر هزینه کامپوزیت دندان

ما چیزی مشخصی به اسم حداکثر قیمت در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، ارتودنسی دندان و یا سایر شاخه های دیگر نداریم. ممکن است نیاز باشد هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی  برای نصب کامپوزیت روی دندان بپردازید و این به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در حالت عادی به ازای هر واحد فول کامپوزیت دندان ممکن است نیاز باشد بالای 2.5 میلیون تومان هزینه پرداخت شود.

حداقل هزینه در سال 1400 برای پوشاندن جزئی و ناکامل دیک دندان برابر با 1 میلیون تومان است. که البته اگر داندن به طور کامل نیاز به کامپوزیت داشته باشد همین حداقل هزینه به 1.5 میلیون تومان می‌رسد.

سخن آخر

شما برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه بالاترین کیفیت را برای کار خود استفاده کنید باید حتما تحقیقات لازم را برای آن کار انجام دهید. به خصوص در امور پزشکی. شما در قبال خود این وظیفه را دارید تا حتما قبل از انجام هر کاری در امور پزشکی با یک متخصص و یا یک مشاور در آن زمینه مشورت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: