ارتودنسی ساده و هر آنچه باید درمورد آن بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که قبلا هم گفتیم ارتودنسی یکی از روش ها درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دندان و فک و صورت است. ارتودنسی علاوه بر اینکه می‌تواند زیبایی دوباره را به شما بازگرداند می‌تواند باعث اهیای بسیاری از مشکلات تنفسی و سهولت در خوردن و آشامیدن شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا همه چیز را راجع به ارتودنسی دندان و روش های آن به شما بگوییم و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی ساده

ارتودنسی ساده یکی از روش های دندانپزشکی است که هدف آن درمان، پیشگیری و تشخیص ناهنجاری های دندان و فک است؛ هم‌چنین ارتودنسی ساده می‌تواند باعث ارتقای بهداشت دهان و دندان، تکلم درست و زیبا شدن طرح لبخند بیمار شود. ارتودنسی ساده بهتر است که در سنین پایین تر انجام شود؛ زیرا میزان موفقیت درمانی بیشتر خواهد شد و مشکلات مربوطه نیز سریع تر حل می شوند.

بعد از پایان دوره درمانی با ارتودنسی ساده باید از نگه دارنده استفاده کرد؛ زیرا نگه دارنده باعث حفظ موقعیت دندان ها و فک می‌شود. ارتودنتیست ممکن است استفاده از نگه دارنده را به مدت چند ماه یا چند سال به شما توصیه کند.

همچنین راجع به ارتودنسی بزرگسالان نیز بیشتر بدانید.

بهداشت و طول درمان ارتودنسی

بهداشت دهان و دندان در طی این پروسه بسیار ضروری است زیرا باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و بوی بد دهان شما بشوند پس باید ۲ بار در روزمسواک بزنید، از نخ دندان برای تمیز کردن لثه و نواحی زیر سیم استفاده کنید و دهان شویه نیز برای حفاظت از مینای دندان هایتان باید مورد استفاده قرار بگیرد.

تکمیل روش های درمانی می تواند ۱ الی ۳ سال طول بکشد که مشکلات دندانی می‌تواند حدود یک سال و نیم زمان ببرد اما مشکلات فکی به یک سال و نیم دیگر نیز نیاز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به روش های مراقبت از ارتودنسی سنتی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید

سیگار کشیدن و تاثیرات آن بر روی ارتودنسی

اگر در ارتودنسی اینویزیلاین از سیگار استفاده کنید، ممکن است باعث تغییر رنگ پلاک ها شود. سیگار هم‌چنین می تواند باعث آسیب به بافت و استخوان ها و ایجاد لک بر روی دندان ها شود و پروسه درمانی را نیز طولانی‌تر کند.

همچنین همه چیز را راجع به ارتودنسی جلو بودن فک بالا بدانید.

استفاده از پستانک

پستانک برای نوزادان طراحی شده است و استفاده از آن می‌تواند باعث آرامش نوزاد بشود اما برای سنین بالاتر از ۲ سالگی مناسب نیست. گاهی مادران از محلول های شیرین کننده در پستانک بچه استفاده می‌کنند که این محلول ها می‌تواند باعث آسیب به دندان های کودک بشود.

سخن آخر

در پایان ما می‌خواهیم طبق معمول به شما توصیه کنیم که حتما قبل از انجام هر کاری به خصوص در امور پزشکی با متخصص در آن زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: